ActueelE-commerce

Sendcloud haalt 150 miljoen euro op in financieringsronde

 
Consumenten bepalen zelf wanneer hun pakket wordt bezorgd, meent Rob van den Heuvel, ceo en co-founder van Sendcloud. Foto: Sendcloud
 
Geschreven door:
Leestijd 1 minuut

Sendcloud, het grootste e-commerce verzendplatform in Europa, heeft 150 miljoen euro opgehaald om verdere groei te financieren. Het bedrijf verwacht door de groei van online shoppen de Europese pakketmarkt groeit van 403 miljard euro dit jaar naar 501 miljard in 2024.

Lees verder onder de advertentie

Consumenten kunnen hun pakket ophalen op de door hen gewenste tijd en locatie

Sendcloudhelpt online retailers met het optimaliseren van hun volledigeverzendproces en verbetert tegelijkertijd de bezorgervaring voorconsumenten. Hoewel 71 procent van de consumenten flexibiliteitals een cruciaal element van bezorging beschouwt, verzenden de meesteretailers hun orders nog altijd met één vervoerder. Sendcloud biedthiervoor de oplossing: via het verzendplatform kunnen webshopseenvoudig met meerdere vervoerders verzenden om consumenten eenflexibele bezorgervaring te bieden. Het platform bedient inmiddelsmeer dan 23,000 webwinkels, waaronder Gelato, Rosefield, Shoeby enSubdued.

ViaSendcloud kunnen webwinkels rechtstreeks met alle grote Europesevervoerders werken, waardoor ze toegang krijgen tot een breed scala aan bezorgopties. Vaninternationaal verzenden en levering in pakketkluizen, tot het kunnenkiezen van de dag en tijdvak voor levering. Bovendien biedt hetplatform toegang tot 400.000 servicepunten, zodat consumenten hunpakket kunnen ophalen op de door hen gewenste tijd en locatie. Detechnologie van Sendcloud vereenvoudigt de logistiek voor online webwinkels door deverschillende bestelsystemen van vervoerders te vervangen door ééneenvoudige verzendoplossing. Zo is een soepele bezorging voor zowel consumenten als retailers gegarandeerd.

Lees ook: Het Brabantse Sendcloud: Europa's nummer 1 verzendplatform

Lees verder onder de advertentie

,,Ineen tijd waarin consumenten wereldwijd zelf willen bepalen waar,wanneer en hoe een bestelling bezorgd wordt, zijn toonaangevendewebshops afhankelijk van Sendcloud om hun verzendproces teoptimaliseren,” zegt Rob van den Heuvel, ceo en co-founder vanSendcloud, in een begeleidend persbericht.

Sendcloud zal deze investering gebruiken om de internationale groei te versnellenen de wereldwijde adoptie van het platform te stimuleren. Sendcloudheeft op dit moment 400 werknemers en is van plan het komende jaarnog eens 250 medewerkers aan het personeelsbestand toe te voegen.