Eva van Dantzig is Manager Branded Content bij indebuurt en heeft een paar plekken in de contentplanning vrijgehouden. ,,We zorgen voor een goede balans tussen bestaande klanten en nieuwe partijen. Zo blijft ons aanbod afwisselend en leuk voor onze 2,7 miljoen unieke maandelijkse lezers.”
Jong en enthousiast publiek
Gevraagd naar geslaagde samenwerkingen hoeft ze niet lang na te denken. De artikelen voor Easytoys, Eijerkamp en bijvoorbeeld Dekbed Discounter en boodschappen-bezorgservices schieten haar meteen te binnen. ,,Met een aantal van die partijen werken we bovendien al jaren samen, omdat het ze zowel zichtbaarheid en naamsbekendheid als daadwerkelijke conversie oplevert.”
Die conversie (extra verkopen) volgt uit de loyaliteit van de lezers. Indebuurt trekt een grote groep lezers die fan zijn van het positieve nieuws en de leuke weetjes op het platform. Bedrijven profiteren daarvan, omdat hun merk wordt gekoppeld aan een optimistische toon. ,,Dat is heel anders dan bij veel andere nieuwstitels, waar je niet weet welke kop er naast jouw artikel verschijnt.”
Lokaal en landelijk: 34 steden
Meerdere klanten kiezen ervoor om jaarlijks meerdere ‘rondjes’ te doen, legt van Dantzig uit. Wat bedoelt ze daarmee? Een artikel over de webshop of het bedrijf, afgestemd door de contentspecialisten van indebuurt op de 34 steden waarin het platform actief is. Zo ontstaat lokale content, afzonderlijk voor iedere stad waar ondernemers hun lokale doelgroep willen bereiken.
,,Zo is de samenwerking met Escape Tours in de loop der jaren uitgegroeid. Ze organiseren tours door heel Nederland, en veel van hun locaties komen overeen met de steden waar indebuurt actief is. Dat maakt de samenwerking extra sterk. We begonnen met tien steden als test, maar inmiddels publiceren we meerdere keren per jaar een artikel voor 24 indebuurt-steden. Zo hebben we de samenwerking in de loop der jaren flink uitgebreid en bereiken we miljoenen lezers.”
Ook de webshop Chocoladebezorgd.nl adverteert regelmatig met ‘rondjes’ op indebuurt, vooral rond belangrijke feestdagen. ,,Voor hen zijn Valentijn en Moederdag heel belangrijk. Met een vrolijk en positief artikel zetten we ze in de spotlights, inclusief banners naar de producten die klanten kunnen bestellen”, vertelt Van Dantzig.
Platform indebuurt converteert leuke samenwerkingen naar meer zichtbaarheid en extra omzet
Touch, tell én sell
Veel salesafdelingen spreken van drie fases als het gaat om adverteren: Touch, Tell en Sell. Met indebuurt zijn wij ervan overtuigd dat we met onze branded content alle drie de fases in huis hebben.
,,Wij laten onze doelgroep graag kennismaken met de bedrijven.” Vervolgens vertelt indebuurt het verhaal van die bedrijven in de artikelen én linkt de tekst naar de website van de klant voor de daadwerkelijke verkoop. ,,Zo bieden we kwalitatieve kliks, die zowel zichtbaarheid als extra omzet opleveren.”
Het totale bereik creëert het platform met zowel de eigen website als met de kanalen op Facebook (600.000 volgers), Instagram (320.000 volgers) en de nieuwsbrief (260.000 abonnees). Gecombineerd levert dat een enorm aantal lezers op, om zowel lokaal, regionaal als landelijk impact te maken.
Samenwerking uitproberen
,,We bieden webshops en andere digitale bedrijven graag de kans om de samenwerking met ons uit te proberen”, vertelt van Dantzig. Daarvoor heeft indebuurt de komende periode een aantal plekken in de contentplanning beschikbaar gesteld. Een mooie kans om het eens uit te proberen, en voor het platform de beste manier om de content gevarieerd en verfrissend te houden.
Zo’n samenwerking draait natuurlijk om een artikel op de website, maar ook om meer dan dat. ,,We denken graag mee met onze opdrachtgevers, om samen een unieke campagne te bedenken waarbij we zowel het artikel, de nieuwsbrief, socials, banners en links naar de website of webshop kunnen inzetten.”
Benieuwd naar de mogelijkheden? Stuur Eva van Dantzig een e-mail of bel haar op telefoonnummer +31 (0)6 205 39 768.