Onder de investeerders bevinden zich succesvolle ondernemers zoals Reinier Linthorst Homan van Eventtrips (bekend van VoetbalTravel), Thijs Terwiel, retail- en e-commercespecialist, en Jeroen Derwort, oprichter van Game Basics (bekend van Online Soccer Manager).
,,Naast geld halen we heel veel kennis aan boord met deze groep investeerders, waardoor we sneller in staat zijn het platform naar een hoger niveau te tillen”, aldus mede-oprichter Sven Schuurmans. ,,We zijn enorm blij met de betrokkenheid van Reinier Linthorst Homan bij deze investeringsronde. Reinier is enthousiast over het concept en het groeipotentieel van de glampingmarkt. Zijn kennis en ervaring op het gebied van development en internationalisering gaat ons enorm helpen met het verder uitbouwen van Glampings.com.”
Door de focus op het automatiseren te leggen zijn we in staat om snel ons aanbod van glamping accommodaties te vergroten
Tom Groenen Glampings.com
Glampings.com wil platform ‘slimmer‘ maken
,,We willen ons platform slimmer maken, meer directe koppelingen realiseren met aanbieders én een significant deel van de investering inzetten voor marketingdoeleinden”, aldus mede-oprichter Tom Groenen.
,,Daarnaast zijn we continu bezig om het onboarden voor glampingeigenaren eenvoudiger te maken. Dit is ook nodig omdat we dagelijks veel nieuwe aanmeldingen krijgen van vakantieparken en campings. Door de focus op het automatiseren te leggen zijn we in staat om snel ons aanbod van glamping accommodaties te vergroten en hét internationale startpunt te worden voor de glampingliefhebbers.”
Zo wil Glampings.com zich onderscheiden van bestaande platforms
In tegenstelling tot andere boekingssites, zoals Booking.com, selecteert Glampings.com alleen glampingaccommodaties. Sven Schuurmans: ,,We zien dat mooie glampingconcepten vaak verdwijnen in het enorme aanbod van accommodaties. De bezoeker heeft moeite om het juiste verblijf te vinden op basis van zijn gewenste glamping-criteria. Dit kan een avontuurlijke boomhut zijn op de Veluwe of een luxe safaritent met privé sanitair aan het Gardameer. Door op de juiste manier vraag en aanbod samen te brengen ontvangt de glampingeigenaar de gewenste doelgroep op zijn park of camping en heeft de gast geen eindeloze zoektocht achter de rug om zijn favoriete accommodatie te kunnen vinden.”
Ons doel is om snel te schalen en een internationaal succes te worden, met een breed aanbod en boekingen door heel Europa en daarbuiten
Tom Groenen Glampings.com
Uitgebreid aanbod in alle belangrijke vakantielanden Europa
,,We zijn in juli live gegaan met een handjevol accommodaties en parken. Inmiddels hebben we ruim 1.000 glamping-accommodaties op onze website staan, en zijn we nu bezig om een aantal grote glampingaanbieders aan te sluiten. Ons doel is om zo snel mogelijk een uitgebreid aanbod te presenteren, in alle belangrijke vakantielanden in Europa”, zegt Groenen.
Of dit de enige investering is die nodig is om Glampings.com te laten groeien? ,,Nee, we zullen meerdere investeringsronden nodig hebben om onze groeiplannen waar te maken”, zegt Groenen. ,,Ons doel is om snel te schalen en een internationaal succes te worden, met een breed aanbod en boekingen door heel Europa en daarbuiten.”
Lees ook: Volledig geautomatiseerde entertainment-boekingsplatform TotalBookings.com gelanceerd