Nieuws Groei

Techonomy integreert al haar activiteiten nu onder één merk

Het in Eindhoven gevestigde digitaal adviesbureau Techonomy, gaat in 2022 met al haar activiteiten onder dezelfde merknaam opereren. De video- en contentproductie-, esports/gaming- en sportmarketingactiviteiten waren in de markt bekend onder de afzonderlijke namen Create5 en SportsCloud. Deze gaan nu verder onder de naam Techonomy. Het vijftig medewerkers tellende bureau is snel gegroeid door diverse diepte specialisaties in de digitale dienstverlening.

Van onze redactie 22 december 2021

Techonomy integreert alle activiteiten onder één merk

Met het samenbrengen van alle activiteiten onder de naam Techonomy wil het bedrijf een eenduidig beeld in de markt creëren Het bureau dat onder andere werkt voor DMG, Ahoy Rotterdam, energiedirect.nl, KNVB, Toverland en Team Jumbo-Visma ziet dat klanten steeds meer om geïntegreerde dienstverlening vragen. Volgens Business Director Damian François is daarom de stap naar één merknaam logisch: ,,Onze groei dit jaar is vooral een gevolg van de uitbreiding van onze kennis en specialismen. De markt vraagt vandaag om geïntegreerde kennis over alle aspecten van de digitale keten. We verbinden juist alle kennis rond data, technologie, content en creativiteit. Dan is het ook prettig om alle activiteiten onder dezelfde merknaam aan te bieden.”

"We zien versnelde investeringen in data en in het juiste applicatielandschap rond marketing- en salesprocessen. De juiste kennis is schaars en we zien dat klanten langdurige en diepgaande partnerschappen zoeken”

Topniveau

Techonomy als groep maakte de afgelopen jaren een gemiddelde omzetgroei door van 20 procent per jaar met in 2021 een uitschieter naar 30 procent. Marketing Director Tom van den Boom: ,,Onze aanpak vormt een antwoord op de marktrevolutie die zich momenteel afspeelt en die nog eens extra wordt aangejaagd door de corona ontwikkelingen. Heel veel organisaties moeten nu digitaal op topniveau presteren. We zien versnelde investeringen in data en in het juiste applicatielandschap rond marketing- en salesprocessen. De juiste kennis is schaars en we zien dat klanten langdurige en diepgaande partnerschappen zoeken.”

Focus

De aangescherpte positionering heeft tevens geresulteerd in de lancering van een aantal nieuwe initiatieven. In januari 2022 wordt een nieuw online opleidingsplatform gelanceerd waar iedere marketeer zich de allerlaatste digitale kennis eigen kan maken. Daarnaast zal het bedrijf een joint venture starten met partner Team Sportservice die sport-monitor oplossingen voor overheden ontwikkelt en implementeert. Ook zal de uitbreiding van het internationale klantportfolio nadrukkelijk aandacht krijgen.

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers. Rond lunchtijd in je mailbox!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws