InnovatieGroei

Tio (22) haalt 150.000 euro op voor zijn online sneakerplatform Woovin

beeld deondernemer
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Woovin is dé nieuwe sneakermarktplaats die zich volledig richt op de community. Volgens founder Tio Laurey (22) is juist het persoonlijke aspect wat hij vandaag de dag mist en wat hij wil terugbrengen in de markt. Het grote verschil zit hem dan ook in het feit dat het bij Woovin allemaal om de community draait: de liefde voor sneakers als raakvlak, in combinatie met persoonlijk contact tussen koper en verkoper, brengen het terug naar de essentie - zoals het ooit allemaal begon voor de toen 14-jarige Tio.

Dit is iets waar ik als kleine jongen altijd al van heb gedroomd

Tio Laurey

Exclusieve sneakers

De internationale verkopers op het platform zijn liefhebbers met kleine aantallen en exclusieve sneakers tot grote resellers met grotere volumes. Allemaal hebben zij een eigen online store op het platform en kunnen ook zij naamsbekendheid opbouwen in de sneakerwereld. Dit alles gebeurt in een door Woovin gecreëerde community waar koper en verkoper in direct contact staan met elkaar.

Op het platform, dat door de jonge ondernemer en student Economics & Business Economics Tio Laurey én professionele developers in de afgelopen twee jaar is ontwikkeld, staan inmiddels meer dan 12.000 paar sneakers te koop van ruim 250 verkopers.

Lees verder onder de advertentie

Woovin biedt de sneakermarkt een geheel nieuw concept

,Ondernemen is iets waar ik een passie voor heb en het realiseren van een online sneakerplatform is iets waar ik als kleine jongen altijd al van heb gedroomd", vertelt Tio Laurey. ,,Met Woovin bieden wij de sneakermarkt een geheel nieuw concept, waarbij we door middel van een membership-model het handelen in sneakers winstgevender maken voor verkopers, betaalbaarder voor kopers en persoonlijker voor beide partijen in een veilige omgeving.”

Lees ook: Sneakerdesigner Sam (26) gaat de wereld over: ‘De duurste sneakers kosten richting de 5000 euro’

Eind september 2022 ging Woovin met een soft-launch live. Dit wekte direct interesse van verschillende angel investors, afkomstig uit onder andere de financiële sector en de evenementenindustrie. In december 2022 sloot de honderdste sneakerverkoper zich aan op het platform, waarna er werd besloten om de pre-seed investeringsronde te laten plaatsvinden in januari 2023. Hierbij was het Tio’s doel om uitsluitend smart investors aan te trekken, die naast financiële waarde ook kennis en ervaring meebrengen.

Lees verder onder de advertentie

De verschillende (smart) angel investors, wiens interesse al eerder was gewekt, lieten geen twijfel bestaan en besloten vrijwel direct mee te willen investeren in het succesvol doorontwikkelen van de jonge, Nederlandse start-up. Woovin haalde in no time een pre-seed kapitaal van €150.000 op.

Met Woovin heeft Tio nu een concept neergezet waarmee we de competitie aan kunnen in Europa en de US

Marc Moest’l, investeerder in Woovin

Marc Moest’l is investeerder in Woovin. ,,Ik leerde Tio kennen tijdens een ondernemerscompetitie waar ik in de jury zat. Tio won de competitie en wat meteen opviel, was zijn ongelooflijke drive als ondernemer en zijn passie voor de sneakermarkt. Tio is al jarenlang een sneakerverzamelaar en verkoper. Een belangrijke motivatie is om een platform te bieden dat in alle behoeften voorziet met een winnend prijsmodel. Met Woovin heeft Tio nu een concept neergezet waarmee we de competitie aan kunnen in Europa en de US. “

Tio met partners Gijs van Benten (l, Community Builder) en Bram Scholten (r, CTO).
Lees verder onder de advertentie