Nieuws Sponsoring
Waarom Jumbo-Visma, Oracle en CM.com investeren in sportsponsoring
De eerste kijkradio-uitzending van De Ondernemer Live na de zomerstop, op weg naar de Formule 1 in Zandvoort, gaat over bedrijfsleven en sportsponsoring. Co-host is Mark Appel van CM.com, studiogasten zijn onder meer Wilfred Scholman (Oracle), Merijn Zeeman (Team Jumbo-Visma), Jan Lammers en Rick Winkelman.

Natúúrlijk gaan we door met De Ondernemer Live, en al helemaal nu er in de eerste vier maanden ruim 550.000 (!) keer naar geluisterd en gekeken is. Per dinsdag 30 augustus is het populaire kijkradioprogramma voor het bedrijfsleven wekelijks dus weer live te volgen van 11.00 tot 13.00 uur op New Business Radio en YouTube. Mét de vaste presentatoren Remy Gieling en Roland Tameling.
Wil jij de radio-uitzending niet missen? Stel dan alvast een notificatie in via de video hieronder op YouTube en blijf als eerste op de hoogte.
CM.com en Oracle over sponsoring en autosport
De eerste uitzending na de zomerstop, live vanuit het Louwman Museum in Den Haag, is bovendien ook te beluisteren op ALLsports Radio want: bedrijfsleven én sportsponsoring staan centraal. CMO Mark Appel van CM.com, onder meer naamgever van Circuit Zandvoort, en countrymanager Wilfred Scholman van Oracle, sponsor van het Red Bull-team van Max Verstappen, vertellen over onder meer over hun strategie achter deze keuzes voor sponsoring en marketing. En juist met de Formule 1-race in Zandvoort in aantocht zijn ook experts Jan Lammers en Rick Winkelman studiogast.
Sinds 2020 is CM.com naamgevend sponsor van Circuit Zandvoort. Samen werd meteen de digitale transitie van het iconische duinencircuit ingezet, met onder meer slimme mobiele communicatie- en betaaloplossingen. Het partnership tussen CM.com en Circuit Zandvoort kent zijn oorsprong in de samenwerking met de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Hierbij speelt CM.com onder andere een centrale rol rondom het ticketing-proces. Foto: ANP.
,,Dankzij Oracle Cloud konden we nog op de dag van de race beslissingen nemen die Max Verstappen hielpen om het kampioenschap van 2021 te winnen", aldus Christian Horner van het Oracle Red Bull Racing Team. Begin dit jaar werd duidelijk dat samenwerking zou worden verlengd. Naar verluidt is die deal tussen Red Bull en Oracle één van de grootste sponsordeals in de geschiedenis van de Formule 1: het zou Red Bull namelijk honderd miljoen dollar per jaar opleveren, en dat gedurende een duur van vijf jaar. Foto: ANP.
De successen van Team Jumbo-Visma
Het gaat in De Ondernemer Live niet alleen over al dat snels en moois op vier wielen, juist ook de sporten binnen Team Jumbo-Visma, en dus gesponsord door onder meer Jumbo en Visma maar onder meer ook Cervélo, Vifit en HEMA, passeren de revue. Sportief directeur Merijn Zeeman vertelt natuurlijk ook over de recente successen en wat de sponsors daar in binnen- en buitenland mee hebben gedaan, en hoe hij en collega Richard Plugge het bedrijfsleven enthousiast hebben gekregen (en houden) voor de wieler- en schaatsploeg.
Wat een enorm succesvolle Tour de France was het dit jaar voor Jumbo-Visma. Jonas Vingegaard pakte het geel, Wouter van Aert de groene trui. Foto: ANP.
Fanseats: zó kun je sportverenigingen ook sponsoren
Een nieuwe, originele mogelijkheid voor ondernemers met andere budgetten dan de CM.com's, Oracle's en Jumbo-Visma's van deze wereld om sportsponsoring op te pakken zijn Fanseats. Het idee is van Guido Meijer, een van de studiogasten tijdens De Ondernemer Live. Los van het praktische van Fanseats - sportclubs bieden bezoekers comfortabele zitplaatsen, je zit net iets hoger langs het sportveld en kijkt makkelijk over het hek heen - kunnen lokale/regionale sponsors de Fanseats sponsoren via de club en er op adverteren. De bankjes van Fanseats hebben een groot abri formaat wisselframe geïntegreerd in de achterzijde van Fanseats.
Guido Meijer van Fanseats vertelt in De Ondernemer Live over deze nieuwe, originele sponsorkans en de animo to nu toe.
Hockeyer Boris is meer dan tevreden over de bij HC IJsseloever geplaatste Fanseats.
De Ondernemer Live vanuit het Louwman Museum, tussen de F1-auto's
Remy Gieling en Roland Tameling presenteren De Ondernemer Live ditmaal met de New Business Radio-studio letterlijk tussen de historische F1-auto's, in de grote hal van het Louwman Museum in Den Haag.
Het Louwman Museum houdt nog tot en met 4 september een expositie die de Formule 1 wedstrijden op Zandvoort uit de periode 1948 tot 1970 belicht. Immers, met de terugkeer van de Grand Prix Formule 1 naar Zandvoort werd in 2021 een vervolg gegeven aan een bijzonder stuk autosportgeschiedenis in ons land. Topstukken van de overzichtstentoonstelling zijn ongetwijfeld de winnende Ferrari 500 F2 (1952/53) van Alberto Ascari, de winnende Mercedes-Benz W196 (1955) van Juan Manuel Fangio én de winnende Lotus 33 (1965) van Jim Clark.
Stap dus in de geschiedenis van de Grand Prix van Zandvoort tijdens de unieke expositie F1 Legends: lees er meer over via deze link en/of luister naar De Ondernemer Live, want ook museumdirecteur Ronald Kooyman is studiogast.
DE ONDERNEMER LIVE
Elke dinsdag van 11.00 tot 13.00 uur
De Ondernemer Live is vanaf dinsdag 30 augustus wekelijks op dinsdag van 11.00 tot 13.00 uur live te horen (New Business Radio) en zien (YouTube, De Ondernemer). Presentatoren zijn Remy Gieling en Roland Tameling. Via deze link kun je eerdere afleveringen terugzien.
De eerste uitzending na de zomerstop, over bedrijfsleven en sportsponsoring, wordt mede mogelijk gemaakt door CM.com.