Wie Sam van Dalen uit Opmeer zegt en de ondernemer intussen al is het maar een beetje volgt, begint vast en zeker over de video 'Fred' met een pony in een Panda en zijn dochtertje Do die bijna een contract tekent concullega Alexander Sterk van Louwman Exclusive. Op het YouTube-kanaal 'Sam in de polder' staan meer video's die van tal van kijkers het stempel 'geniale marketing' kregen.
Met zijn nieuwste korte video, De tweede golf (hierboven te bekijken), speelt Sam van Dalen op het juiste moment slim en weer origineel in op de actualiteit, met nieuwslezer Robert-Jan Knook.
Wie content marketing- en storytellingstrateeg Cor Hospes op congressen hoort spreken over storytelling, weet dat hij 'Fred' vaak als het voorbeeld gebruikt van hoe je als ondernemer op de juiste manier video en storytelling kunt inzetten om je bedrijf onderscheidend en duidelijk op de kaart te zetten. En in het geval van Sam van Dalen, om auto's te verkopen.
Lees ook: Storytelling: zo vertel je het verhaal van jouw merk
'Sam in de polder' met John de Mol en Mark Rutte
Plannen om zijn autobedrijf in te ruilen voor een reclamebedrijf heeft Sam van Dalen niet, ook al moet hij de video's nu soms 's nachts nog monteren. Eerder vertelde hij daarover: ,,Hoe mooi is het dat je zelf je filmpjes kan verzinnen? Ik ben zelf de grootste afnemer en hoef me nergens aan te houden."
Wie hij nog hoopt te strikken? ,,Ik hoop op John de Mol. Dat is toch een beetje de koning van de televisie. En Mark Rutte zou ook mooi zijn."