Nieuws Regio
Nilsson uit Goes zet bedrijven en organisaties op de kaart
Of het nu gaat om het in de markt zetten van een nieuw merk, een wervingscampagne of het ontwikkelen van een innovatieve app; Nilsson uit Goes zet bedrijven en organisaties op de kaart.

Als je stelt dat Nilsson websites maakt voor bedrijven, doe je het fullservicebureau enorm tekort. Het bedrijf ontwikkelt namelijk campagnes voor gemeenten, zorginstellingen en commerciële bedrijven. Zoals een Spotifycampagne voor Warner Music. Of een complete positionering en introductie van een door fusie ontstane revalidatieorganisatie; De Marq in Brabant. De professionals van Nilsson zetten een merk neer. Een team van strategen, designers, ontwikkelaars en marketeers zorgt dat het verhaal van a tot z klopt. Samen ontwikkelen ze een plan dat aansluit op de doelen en behoeften van de klant.
,,In ons werk moet je je in de klant kunnen verplaatsen", zegt Herman Kraamer, sinds 2003 mede-eigenaar van Nilsson. Hij runde het bedrijf jaren met Gerrit Dieleman, oprichter van het bureau, die nu alleen nog zijdelings betrokken is. In de afgelopen vijftien jaar heeft Kraamer de markt sterk zien veranderen, van offline naar online. ,,Een mooie ontwikkeling. Maar wel een die me lange tijd bezighield.
Lees ook: Duizend ondernemers krijgen bijles van Google over online zakendoen
Onlinebrein
Twee jaar geleden kwam Herman via een oud-werknemer in contact met de uit Goes afkomstige Glyn Duijzer, een dertiger met een internetbureau in Rotterdam. De twee raakten aan de praat overdigitale ontwikkelingen die elkaar in rap tempo opvolgen en, waar Herman onvoldoende kennis van had. Toen Kraamer liet vallen dat hij op zoek was naar een 'onlinebrein', iemand met visie, was bij Duijzer de interesse gewekt. Hij had zelf net Supersteil verkocht, een bedrijf dat hij in zijn studententijd had opgezet en uitgebouwd tot een onderneming met zestien man personeel. Duijzer keerde terug naar Zeeland en werd mede-eigenaar van Nilsson.
,,Het heeft goed uitgepakt'', vertelt hij. ,,We hebben online goed op de rit en trekken nu ook klanten vanuit de Randstad en daarbuiten. Met als gevolg dat de organisatie groeit. Dat is een positieve ontwikkeling en tegelijkertijd een uitdaging die om goede aansturing vraagt." Voor Herman is het mede-eigenaarschap een van de beste beslissingen die hij de afgelopen jaren maakte. In 2012 trad ook Edwin Staps toe tot het management, als mede-eigenaar en creative director. ,,Je moet even op elkaar ingespeeld raken. Ik kan nu steeds meer zaken overdragen. Het geeft rust dat Glyn online voor zijn rekening neemt en Edwin verantwoordelijk is voor de creatieve leiding. Op die manier kan ik mijn focus verleggen naar andere zaken."
In ons werk moet je je in de klant kunnen verplaatsen