Volgens het in Zwaagdijk gevestigde Action nam de omzet in de eerste helft van het jaar met ruim 20 procent toe tot 6,2 miljard euro in vergelijking met een jaar eerder. Als het omzeteffect door de opening van nieuwe winkels buiten beschouwing wordt gelaten, was er sprake van een groei met 9 procent.
Lees ook: Van vakkenvuller naar topvrouw: Hajir Hajji aan de leiding bij Action
Action investeert in eigen merk
Action gaat daarnaast meer investeren in de eigen Actionmerken. Volgens ceo Hajir Hajji komt de focus van deze producten te liggen op betere kwaliteit en duurzaamheid. ,,Klantbeoordelingen, producttesten en klantonderscheidingen illustreren de vooruitgang en impact van onze eigen merken.”
Action meldt dat in de afgelopen periode gemiddeld meer dan 17 miljoen klanten per week zijn winkels in twaalf Europese landen bezochten. Ook kwamen er dit jaar bijna 3200 nieuwe banen bij. De koopjesketen biedt nu werk aan ruim 72.200 mensen. Action is eigendom van de Britse investeringsmaatschappij 3i.