Podcast

Niels Meijssen over crowdfunding BeterBoeken.nl: 'Benodigde miljoen gaan we zeker halen'

,,De crisis geeft ons de tijd om dit platform te bouwen terwijl andere partijen het nu moeilijk hebben. We staan er straks meteen." Dat vertelt Niels Meijssen van BeterBoeken.nl tijdens het interview in onze uitzending van De Ondernemer op New Business Radio. We belden met de startupstrateeg die via een crowdfundingscampagne bezig is met het realiseren van de 'eerlijke' tegenhanger van Booking.com.

Niels meijssen beterboeken eerlijk alternatief

Niels Meijssen: ,,Er is genoeg support om een alternatief op te bouwen." Foto: Mark van Binsbergen

Van onze redactie 22 september 2020

Meijssen uitte destijds zijn onvrede op LinkedIn over de aanspraak die Booking.com op de NOW-regeling maakte. Bij meer dan 1.000 reacties zou hij een crowdfundingcampagne opzetten om zelf een eerlijk alternatief op te tuigen. En dat lijkt hem goed te lukken.

,,Na de eerste anderhalve week staat de teller op 370.000 euro”, verklapt Meijssen met gepaste trots. ,,We hebben minimaal een miljoen nodig, dus we hebben nog even te gaan. Gemiddeld wordt er zo’n 1.500 euro per investeerder ingelegd. Er was echter ook een professionele investeerder die 80.000 euro inlegde. Super vet. Dat bewijst nog maar eens dat er genoeg support is om een alternatief op te bouwen.”

Lees ook: Niels Meijssen zet plan door: er komt alternatief voor Booking.com

Team Meijssen compleet om platform BeterBoeken.nl te bouwen

De ondernemer, die in de afgelopen zes weken flink wat media-aandacht genoot voor zijn plan, zegt dit alles te kunnen realiseren met de kennis die hij voor een deel al in huis heeft. ,,Ik heb een eigen digitale studio en daarin werken al mensen die weten hoe je digitale producten bouwt. Dus ook een platform waarop hotelkamers worden aangeboden. Daarnaast worden we ook via LinkedIn benaderd door mensen die willen helpen. Ze doen het naast hun gewone werk en sommigen hebben al aangegeven betrokken te willen blijven zodra we straks live zijn.”

"We worden via LinkedIn benaderd door mensen die ons willen helpen bouwen aan het platform"

Niels Meijssen, initiatiefnemer BeterBoeken.nl

Meijssen vertelt dat hij en zijn team een eigen online talkshow hebben opgezet om potentiële investeerders een zo helder mogelijk beeld over BeterBoeken.nl te geven. Met succes, zo lijkt het. ,,We zijn er van overtuigd dat we het miljoen gaan halen.” Dat terwijl de crisis maar voort duurt. ,,Eigenlijk zie ik dat als een voordeel in dit proces. Het geeft ons de tijd om dit platform te bouwen terwijl andere partijen het nu moeilijk hebben. We lanceren het zodra de crisis straks voorbij is. Dan staan we er meteen. Mensen zullen altijd willen blijven reizen.”

Beluister het hele interview met Niels Meijssen in de bovenstaande podcast van De Ondernemer op New Business Radio.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Trix van der Vleuten (Philips): 'Fout is niet fout, het is goed om ervan te leren'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is bijna compleet. In de twaalfde episode van de podcastserie is Trix van der Vleuten te gast. Tot een half jaar geleden was zij cmo Northern Europa van fastfoodketen KFC, inmiddels is zij overgestapt naar Philips Domestic Appliances. Ze spreekt over lef en de kracht van divers samengestelde marketingteams.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details