Nieuws Horeca

Ondernemers Roger en Jan willen de wereld stad voor stad veroveren met URB Luxery Drinks

Op de dag dat de zomer officieel van start is gegaan hebben de ondernemers URB geïntroduceerd in Amsterdam, Berlijn en Shanghai. Deze wereldsteden komen overeen met de drie smaakvarianten van URB, een alcoholvrij drankje dat volgens de makers zeker geen frisdrank mag worden genoemd. Het is de ambitie alle wereldsteden te veroveren en te voorzien van een nieuwe smaak.

Van onze redactie 28 juni 2021

URB flessen wit

De drie verschillende URB-flessen.

Het verhaal van URB komt tot stand in een rooftopbar, met uitzicht op de nachtelijke stad. Na het zoveelste excuusdrankje omdat je nog moet rijden, ontstaat hier het idee voor een volwaardige, alcoholvrije drank die qua smaak en beleving niet onderdoet voor alcoholische dranken. URB drink je volgens de ondernemers achter met merk niet als excuus, maar omdat je goede smaak hebt, oog voor design en houdt van sterke verhalen zonder dat er alcohol voor nodig is.

Lees ook: Nazdrowje! Drie jonge ondernemers scoren met hun Nul30 Vodka

Duurzaam urban design: hoe smaakt Amsterdam, Berlijn of Shanghai?

Het zijn de details die URB volgens oprichters Roger ter Horst en Jan Fleurkens onderscheiden en het premium maken. Zo zijn de flesjes uniek dankzij de speciale, volledig met glas gedrukte etiketten. Deze techniek is volgens de ondernemers niet alleen exclusief, maar ook zeer duurzaam en oneindig recyclebaar.

De kroonkurken van de smaken Amsterdam, Berlijn en Shanghai zijn bedrukt met speciaal voor URB gemaakte kunstwerken van urban artist Bram Reijnders. Zijn ‘urban art’ moet de ‘smaak’ en beleving van de stad visualiseren. Kortom: hoe smaakt Amsterdam, Berlijn of Shanghai?

"Samen met partners als Bram Reinders en Hansen Dranken gaat URB Luxury Drinks na Amsterdam, Berlijn en Shanghai voor exclusieve distributie in alle grote wereldsteden"

Basis van URB is gemaakt van louter natuurlijke ingrediënten

URB heeft een geheel eigen receptuur ontwikkeld die volgens de makers ‘nergens op lijkt’. Het karakter, de body en de gelaagdheid geven volgens hen URB zijn uitgesproken smaak die alcohol doet vergeten. De basis van het drankje is gemaakt van slechts natuurlijke ingrediënten. Per stad zijn daar kenmerkende vruchten en kruiden aan toegevoegd. Met 3,75 gram suiker en 18 calorieën per 100ml past URB volgens het merk helemaal in het huidige tijdsbeeld om zonder compromissen te genieten.

Lees ook: Dragons’ Den-investeerder Shawn Harris zet plantenservice Upperbloom met drie ton in bloei

Ondernemers hebben al grote stappen gezet bij Diageo en Bavaria

URB Luxury Drinks is in 2020 opgericht door Roger ter Horst en Jan Fleurkens. Ter Horst werkte lange tijd voor Diageo Plc en was de drijvende kracht achter de 'Classic Malts selections' en introduceerde de Reserve Brands in de Benelux. Na Diageo werkte hij voor Bavaria Breweries in Europa en in Afrika.

Fleurkens was eigenaar van Mongozo bier, een reeks van bieren van onder meer Afrikaanse recepten. Hij was ook de eerste die glutenvrije Pilsener introduceerde en was de eerste met biologisch en Fairtrade gecertificeerde bieren. Samen met partners als Bram Reinders en Hansen Dranken gaat URB Luxury Drinks na Amsterdam, Berlijn en Shanghai voor exclusieve distributie in alle grote wereldsteden.

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws