Het online platform is uitgegroeid tot een volwassen speler op de vakantiemarkt. In 2022 worden via Natuurhuisje.nl bijna 120.000 boekingen gedaan. De naamsbekendheid in Nederland is inmiddels zo groot dat de groei bijna vanzelf gaat. De focus van de Brabantse broers ligt de komende jaren dan ook op België, Frankrijk en Duitsland.
Opvallend: Natuurhuisje.nl zet zichzelf niet neer als de zoveelste verhuurder van vakantiehuizen, maar bij voorkeur als een ‘natuurbeschermingsbedrijf.’ Daarnaast doneert het bedrijf jaarlijks een deel van de omzet aan lokale natuurprojecten. Vanaf 2025 is dat vijf procent. Niet lang geleden werd een kleine 40.000 euro geschonken aan een project om de zwaar onder druk staande bijenstand in Nederland op peil te houden.
De start van een gezonder leven voor kinderen
Welke milieuvriendelijke projecten verder op stapel staan, hoe vakantievieren nog duurzamer kan en wat de plannen voor voorjaar en zomer 2024 zijn? Het zijn enkele vragen die presentator Jonathan van Noord dinsdag 19 maart tussen 11.00 en 13.00 uur zal stellen aan Tim van Oerle in De Ondernemer Live.
In De Pitch draait het dinsdag om Monkey Moves, dat met een crowdfundingcampagne de volgende groeifase in wil gaan. Sinds 2015 helpt het bedrijf kinderen bij de start van een leven lang gezond bewegen. In 2023 heeft de onderneming met 25 franchisenemers meer dan 100.000 lesbezoeken gehad, gaf het ze meer dan 10.000 gratis proeflessen en heeft men op verschillende scholen de kijk op bewegend leren uitgerold.