Samenwerking

Zo maakt Nespresso’s ceo Kika Buhrmann impact met duurzame koffie

Aangeboden door Webwinkel Vakdagen
Kika Buhrmann, ceo van Nespresso Nederland. ...
...
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

De Webwinkel Vakdagen zijn al meer dan 16 jaar het ontmoetingsplatform voor de gehele e-commerce branche. Duurzaamheid is deze editie een belangrijk thema. Laat je op dinsdag 23 januari inspireren door Kika Buhrmann. Zij neemt je tijdens de keynote van Nespresso mee op de reis van de bewuste consument die op zoek is naar een duurzame kop koffie.

Klantbeleving personaliseren

Duurzaamheid is complex. Je kan het niet zien als een losstaand programma dat je afdraait. Het zit verweven in alles wat je doet. Wil je je impact tastbaar maken, dan is meten weten. Bij Nespresso begrijpen ze dat maar al te goed. In 1992 als webwinkel gestart in Nederland, vertellen ze de consument de indrukwekkende verhalen van koffieboeren, die de duurzame kopjes koffie mogelijk maken. Met name via hun webwinkel en vanaf 2003 ook via fysieke winkels.

Lees verder onder de advertentie

Een webwinkel leent zich er bij uitstek voor om de consument mee te nemen in waar een kopje koffie vandaan komt

Kika Buhrmann

,,Een webwinkel leent zich er bij uitstek voor om de consument mee te nemen in waar een kopje koffie vandaan komt”, aldus Buhrmann. Dankzij data weet Nespresso waar de interesse van de bezoeker naar uitgaat. Zo klikt de ene bezoeker van hun website alleen maar op de bestelpagina en neemt een andere bezoeker wel de tijd om het duurzaamheidsverhaal tot zich te nemen. ,,Dat is het mooie van data op het web. Je kan alles inzien en daar je communicatie op aanpassen. Voor ons dé manier om de klantbeleving diepgang te geven en te personaliseren.”

Meenemen in het verhaal

Nespresso maakt daarbij gebruik van een subscription model. Buhrmann zegt daarover: ,,Ik vind subscription modellen echt fantastisch. Als je eenmaal een relatie met de consument hebt en weet dat die steeds bij je terugkeert, dan kun je elke keer een stukje van je verhaal vertellen. Hoe meer wij van die consumenten weten, zoals welk kopje koffie zij lekker vinden, hoe beter wij ze mee kunnen nemen in de verhalen van de koffieboeren van hun voorkeur. Dat maakt die interconnectie zo interessant, tussen het snappen waar je impact zit, de partnerships die je kunt aangaan binnen en buiten je eigen industrie, en de consument.”

Samen sterk

Van concurreren op duurzaamheid is Buhrmann geen voorstander. Ze wil graag samen met andere bedrijven de positieve impact nog tastbaarder maken. ,,Op dit moment brengt 35 procent van de consumenten hun gebruikte koffiecapsules bij Nespresso terug via ons eigen recyclingsysteem. Wij willen hier graag 100 procent van maken. Vandaar dat we recent met acht andere producenten van koffiecapsules de vereniging Koffie Capsule Recycling NL hebben opgericht. In samenwerking met afvalverwerkingsbedrijven zorgen we ervoor dat alle koffiecapsules die in het afval terechtkomen, volwaardig gerecycled worden. Als het op duurzaamheid aankomt, sta je samen sterker. Zowel online als offline.”

Benieuwd hoe je de consument onderdeel kunt laten zijn van duurzaamheidsinitiatieven? Op de Webwinkel Vakdagen geeft Buhrmann inzicht in alle concrete stappen die Nespresso gezet heeft om ervoor te zorgen dat de route naar een duurzame kop koffie voor consumenten laagdrempelig en gemakkelijk wordt.

Aanmelden

Meld je gratis aan voor de 17e editie van de Webwinkel Vakdagen op 23 en 24 januari in de Jaarbeurs Utrecht. De Webwinkel Vakdagen is het grootste e-commerce-event van de Benelux, boordevol inspirerende sprekers, relevante thema’s en exposanten over de hele breedte van de digital commerce. Het gevarieerde aanbod in lezingen en leveranciers maakt de WWV interessant voor iedere (C-level) manager of specialist die meer resultaat wil halen uit zijn of haar digitale activiteiten.

Lees verder onder de advertentie