In 2022 maakte het sieradenbedrijf een winst van 1,7 miljoen euro, ten opzichte van een recordwinst van 5,8 miljoen in 2020 en 3,4 in 2021. Maar, zo schrijft Quote, betekent dit niet dat het slecht gaat met het bedrijf: de omzet steeg vorig jaar met maar liefst 39,3 procent naar 72,6. De kostprijs van de omzet steeg met 47,4 procent naar 29,8 miljoen euro.
Volgens Quote werd er vooral geïnvesteerd in groei: er werden acht nieuwe winkels geopend, 104 nieuwe mensen aangenomen, 2 miljoen euro geïnvesteerd in bedrijfsgebouwen en 3,5 miljoen euro geïnvesteerd in software.
Lees ook: Quote Top 100 Jonge Selfmade Miljonairs: Sharon Hilgers: succesvolste vrouw (en de rijkste)
69,7 procent meer personeelskosten
RetailTrends deed verder onderzoek en concludeerde dat vooral de personeelskosten de pan uit rezen. MyJewellery was vorig jaar 20,7 miljoen euro kwijt aan personeelskosten, zo'n 69 procent meer dan het jaar daarvoor. In totaal maakte het bedrijf 40,4 miljoen euro aan personeelskosten, ten opzichte van 27,3 miljoen in 2021.
Met een totaal van 28 winkels, waarvan 5 in België en 1 in Duitsland, kwam het overgrote deel - 64,9 miljoen - van de omzet vorig jaar uit Nederland.
Lees ook: Selfmade in Holland: Sharon Hilgers slaat een groenere weg in met My Jewellery