Dat liet Marqt weten in een persbericht. Het bedrijf onderscheidt zich hiermee van de grote supermarktketens als Albert Heijn, Jumbo en Plus die de prijsverhoging wel doorrekenen. Hoe ze die financiële klap opvangen, werd niet duidelijk.
Op de website maakt de winkel een duidelijk statement: ‘Verander de wereld met je dagelijkse boodschappen’. Ja dat kan, meent Marqt, door te kiezen voor producten die op een goede manier zijn gemaakt en onder vriendelijke omstandigheden. Het is onze taak om beter voor elkaar en voor onze omgeving te zorgen.
Lees ook: Marqt-directievoorzitter Joost Leeflang: ,,Ik wil het voedselsysteem veranderen”
En zo zet het zich in voor een Nederland waarin wij het lastig vinden een gezond voedingspatroon aan te nemen. Een Nederland waarvan bijna een helft van de inwoners te zwaar is en minder groente en fruit eet dan het Voedingscentrum aanbeveelt. “Door deze maatregel worden ongezonde, goedkope producten, die vaak sterk bewerkt zijn, nog aantrekkelijker ten opzichte van gezonde producten. Daar zijn we het niet mee eens, dus stimuleren we de gezonde keuze. We vinden het belangrijk om daarin te investeren”, aldus directievoorzitter Joost Leeflang tegen Distrifood.