Financiën

Nog meer impact maken? Wat jij kan leren van de betekeniseconomie

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

vorige

volgende

Lees verder onder de advertentie

De ondertitel van het boek Betekeniseconomie is: 'De waarde van het verweven leven'. De auteur Kees Klomp is lector Betekeniseconomie aan de Hogeschool Rotterdam. Dit boek is een bewerking van zijn openbare les die hij heeft gegeven bij zijn aanstelling als lector. Klomp is medeoprichter van THRIVE institute. Zie het instituut als een 'stam', een plek van gelijkgestemden waarin ze programma’s, leergangen, workshops en presentaties organiseren.

Ondernemers kunnen met dit boek inzichten krijgen over waar ze moeten beginnen voor echte impact

'Betekeniseconomie' is geschikt voor studenten en ondernemers

Het boek bestaat uit vier delen:

  1. 01.

    Waarom ontstaat de betekeniseconomie?

  2. 02.

    Wat is de betekeniseconomie?

  3. 03.

    Hoe ontwerpen we de betekeniseconomie?

  4. 04.

    Hoe stimuleren we de betekeniseconomie?

Lees verder onder de advertentie

Het boek staat volgens Tom van der Lubbe en Erno Hannink vol met theorie. ,,Enorm veel verwijzingen naar andere theorieën en modellen waar Klomp weer eigen modellen van maakt. Het is een boek dat geschikt is voor studenten en ondernemers. Ondernemers kunnen met dit boek inzichten krijgen over waar ze moeten beginnen voor echte impact.''

Opvallende lessen uit het boek 'Betekeniseconomie'

  • Ga aan de slag met een winstreductie om zoveel mogelijk te besteden aan impact

  • Bedrijven die niet resoneren met de maatschappij verdwijnen vanzelf

Boekencast: Tom van der Lubbe & Erno Hannink

Tom van der Lubbe is een van de oprichters van hypotheekadviseur Viisi, het eerste bedrijf in de financiële wereld dat met het Holacracy-model werkt. Daarbij zijn de rollen binnen een bedrijf verdeeld volgens verschillende cirkels, in plaats van top-down. Erno Hannink is de businesscoach die ondernemers helpt hun doelen op tijd te realiseren; is de sparrings- en accountability partner voor de vernieuwing in je bedrijf. Samen maken zij Boekencast, waarvan meerdere afleveringen ook via deze website te beluisteren zijn.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Zo maak je impact: wat laat jij als ondernemer na?