Dat laat Outtask weten in een persbericht. Jory Willemsen en Jeroen Meijer, beiden managing partner bij Aspen Digital, zijn positief over de overname van het bedrijf: ,,Met de steun van Outtask Group zijn we vastbesloten om onze groeiambities te versnellen en onze positie als toonaangevende datagedreven agency te versterken.” Met expertise op het gebied van zoekmachineoptimalisatie, PPC-advertising en social media-advertenties helpt Aspen Digital klanten met het maximaliseren van hun online zichtbaarheid.
Willemsen en Meijer zien kansen om te innoveren nu Aspen Digital is overgenomen door Outtask: ,,We willen blijven innoveren in een steeds complexer wordende zoekmachinemarkt en met onze SEO-tooling en data voorop blijven lopen. De technische expertise van Outtask zal ons hierbij helpen. Bovendien opent de samenwerking internationale expansiemogelijkheden om onze marktpositie sneller uit te breiden naar het buitenland.”
Lees ook: Vrouwelijke ondernemer actiever op overnamemarkt
Buitenlandse markten verkennen
Ook Outtask ziet de overname als een kans om te investeren in de verdere ontwikkeling van softwareoplossingen en om buitenlandse markten te verkennen. Mike Dawud, ceo van Outtask Group: ,,We zijn verheugd om Aspen Digital te verwelkomen binnen de Outtask-familie. We delen dezelfde groei-mindset en zijn vastbesloten om gezamenlijk onze groeistrategie te realiseren. We zullen de technologieën en het talent van Aspen Digital koesteren en ondersteunen, zodat we ons wereldwijde bereik kunnen vergroten." Het is niet bekend hoeveel geld gemoeid gaat met de overname.
Het bedrijf detacheert IT-professionals bij grote ondernemingen en het mkb, waaronder banken, overheidsinstellingen en SaaS-leveranciers. Outtask heeft al langer de wens om Europees te groeien. Het bedrijf heeft met 75 professionals naast zogenaamde ‘development hubs’ in Amsterdam een near-shoring locatie in Valencia.