Podcast

Marketing: zo helpt Louise Doorn (HelloMaaS) ondernemers bij digitalisering

Louise Doorn is eigenaar van HelloMaaS. De ondernemer is ook de initiator van het in New York gestarte bedrijf waarin recruitment met Artificial Intelligence (AI) wordt gemengd tot een nieuw soort marketingbureau. Met succes. HelloMaaS helpt ondernemers en marketeers met de snel veranderende marketingwereld om te gaan, zeker nu veel ondernemers de stap naar digitaal willen maken. Je hoort er alles over in deze nieuwe aflevering van de Namarama Show. Host is als vanouds Floris Hülsmann.

Presentatie: Floris Hülsmann 2 maart 2021

Louise Doorn was al zeer jong enorm ondernemend - daarover meer in deze podcast. Haar eerste baan in de marketing was bij de zender Eurosport. Doorn snapte al vroeg wat de kracht van social media is en hielp bedrijven als Philips daarbij. Met wereldwijd succes. Dat bracht de ondernemer uiteindelijk naar de stad van onze dromen: New York. Ze bleef daar langer dan voorzien en kwam in aanraking met de startupwereld van Silicon Valley. Een van de bedrijven die ze daar bijstond was Twitter.

Luister hierboven naar de podcast vol ondernemerszin, waardevolle (digitale) marketingtips, meer over cultuurverschillen en uiteraard antwoord op de vraag: waar staat HelloMaaS voor? Host Floris Hülsmann doet ook een duit in het zakje en geeft er betekenis aan.

Lees ook: Reclame-expert Ed Stibbe: je naam als meest krachtige marketinginstrument

Louise Floris podcast

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Ditmaal ontvangt presentator Floris Hülsmann in De Zo Genaamde Podcast Jasmijn Rijcken van Soilmates. De startup produceert 'Healthy Oil', geperst van afgedankte - want, te lelijk - avocado’s. In de olie zitten geen toevoegingen en conserveermiddelen. Hoe zet je zo'n vegan product op de markt en hoe zit het met de naam ervan? Je hoort het in deze vette en gezonde podcast. ,,Hip is morgen niet hip meer. Dat woord willen we liever vermijden.''

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Bij Welkom Energie is niet iedereen welkom: 'Wij maken de wereld iets minder slecht'

Naamexpert Floris Hülsmann ontvangt in de studio Jaap Bakker, directeur van Welkom Energie. Opvallend: in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, is niet elke energieconsument welkom bij het bedrijf. Hoe zit dat dan? Bakker legt het in deze podcast haarfijn uit.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Auping-marketeer Ine Stultjens heeft geen gouden regels

De zevende aflevering van Thijs Talks gemist? In de jacht op zijn ultieme marketingelftal ging marcom-expert Thijs van Dijk in gesprek met Ine Stultjens, Manager Marketing & Communicatie bij Auping. Op welke positie stelt hij haar op? Luister en laat je inspireren. ,,Ik heb geen lijstje met gouden regels.''

Details