ELKE DINSDAG VAN 11.00 TOT 13.00 UUR: DE ONDERNEMER
Luister live mee op New Business Radio, kijk live mee via YouTube of onze homepage: wekelijks ontvangt Remy Gieling meerdere (top)ondernemers in De Ondernemer, zijn er interviews, reportages, radiocolumns en is er de serie De Ondernemer Onderweg met Roland Tameling. Terugluisteren en/of -kijken kan natuurlijk ook op deze website, YouTube en de welbekende podcastkanalen.
Met Mark Tuitert praten we over het thema vitaliteit. En over zijn succesvolle boek DRIVE. Mindset is volgens de oud-schaatser de bepalende factor voor hoe je omgaat met alles wat je tegenkomt in je leven. Dus hoe je het beste uit jezelf haalt? Tuitert vertelt het in de studio. Natuurlijk heeft host Remy Gieling het met de voormalig schaatstopper ook over de jaren na zijn succesvolle loopbaan op het ijs, zijn werk als spreker en coach en het kauwgommerk FIRST Energy Gum. Met zijn compagnons heeft Tuitert het bedrijf opgericht om mensen te voorzien in een gezonde energiebehoefte. Een beter alternatief voor koffie of ongezonde energy drinks.
En ja, ook Tuitert zijn schaatscollega en vitaliteitscoach Martin Hersman mag natuurlijk niet ontbreken. Met hem praten we over het belang van vitaal personeel. Juist nu iedereen weer steeds vaker mag aanschuiven in files en overvolle treinen om naar kantoor te gaan. Hersman heeft de cijfers en de tips.
Lees ook: Remy Gieling presenteert nieuw radioprogramma De Ondernemer
Mentale gezondheid van werknemers en kinderen als auto-influencers
Verder is Reinier de van der Schueren te gast. Samen met collega Derk van Haastert bedacht hij OOPKOP.nl, een platform waarmee iedere werkgever preventief kan investeren in de mentale gezondheid van werknemers. Op het platform kiezen werknemers zelf welk aanbod het beste bij hun behoeften past. Er zijn twaalf categorieën zoals coaching, hulp bij slaap of meerdaagse retraites waar werknemers gebruik van kunnen maken.
In De Ondernemer Onderweg onder bezielende leiding van HUGE Car Guy Roland Tameling draait het ditmaal om de invloed van kinderen op de autokeuze van hun ouders. We laten een aantal kinderen live los op enkele auto's. Wat kiezen zij? Te gast is ook Paul Sikkema van onderzoeksbureau Qrius. Het bureau deed onderzoek in opdracht van Ford onder 500 kinderen. Conclusie? Kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar vinden auto’s leuk en hebben specifieke wensen als het over de nieuwe auto gaat.
Lees ook: Hoe Mark Tuitert van FIRST Energy Gum, ondanks de uitdagingen, een succes maakte
De wekelijkse live uitzending is op dinsdag tussen 11.00 en 13.00 uur te beluisteren via New Business Radio(.nl) en te zien via de homepage van onze website en YouTube. Kijk hieronder die van dinsdag 12 april terug, met ceo Juul Manders van BALR. als co-host.
&t=14s