Actueel

Suset Wouters voorziet Zeeland van interieuradvies

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

"Ergens heb ik nog overwogen makelaar te worden, maar het is de inrichting van huizen die me werkelijk blij maakt", vertelt Suset. Om haar klanten te voorzien van goed onderbouwde adviezen besluit de Zeeuwse tien jaar geleden een studie binnenhuisarchitectuur te volgen. Het brengt haar een sterke basis, in de praktijk aangevuld met eigen inzichten.

Persoonlijk

Gevoel blijkt een belangrijke rol te spelen in de uitvoering. Als interieuradviseur komt Suset bij haar klanten thuis, een persoonlijke setting. "Alles kan aan bod komen, van de meubelopstelling tot een verlichtingsplan. Veel klanten vinden het lastig een lamp te kiezen die ook 's avonds voor een gezellige woonkamer zorgt. Iedere dag opnieuw mag ik mensen blij maken. Werken met je hart en doen wat je leuk vindt, daar wordt toch iedereen gelukkig van!"

Lees verder onder de advertentie

Tekst gaat verder onder de foto

Likje verf

De klantenkring van Suus & Sold is divers. Zeeuwen die na jaren in dezelfde woonkamer te hebben vertoeft op zoek zijn naar nieuwe inspiratie. Maar ook eigenaren van huizen waarvan de eerste steen nog moet worden gelegd. "Als iemand een huis laat bouwen zijn er al zoveel basiskeuzes die gemaakt moeten worden. Juist dan kun je er veel voordeel bij hebben een beroep te doen op iemand die er oog voor heeft. Als alle basiskeuzes gemaakt zijn kom ik op een later tijdstip nog eens terug om het plaatje compleet te maken."

Lees verder onder de advertentie

Behalve voor persoonlijk advies aan huis is Suset ook in te schakelen als shoppingadviseur. Samen met haar klanten struint ze de Zeeuwse woonwinkels af. In diverse prijsklasses, want dat is het voordeel van onafhankelijkheid. "Iedereen kent de stylist die vanuit een grote woonwinkel gratis bij je thuis komt. Zij adviseert natuurlijk meubels uit de winkel. Begrijpelijk, maar dat is niet hoe ik werk. Als een kast er nog mee door kan door er een likje verf op te smeren, dan adviseer ik dat."

Gezien op TV

Concurrentie doet de Zeeuwse onderneemster weinig. "Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo op let. Sinds enkele jaren ben ik aangesloten bij een landelijk netwerk van woonstylisten. Daar ben ik de enige Zeeuwse. Op het gebied van marketing blijkt goed vindbaar zijn op internet voldoende, verder doet de mond-tot-mondreclame zijn werk."

Lees verder onder de advertentie

Een andere hulplijn blijkt te vinden in de vele woonprogramma's op televisie. Wekelijks stemt Nederland af op programma's als vtwonen, RTL Woonmagazine en De Grote Verbouwing. De mediatrend heeft merkbaar effect op de Zeeuwse klantenstroom. "De vele woonprogramma's hebben het voor veel mensen gewoon gemaakt om hulp te vragen bij de inrichting van een woning. Zeeuwen zijn van vroeger uit wat behouden, dat verandert."

www.interieuradvieszeeland.nl