How-to Retail

Met deze 7 snelle tips haal je meer resultaat uit on- en offline contact met klanten

Een digitaal kanaal is essentieel om te overleven en locatie is minstens zo belangrijk (on- en offline). Zeven expert-tips om meer resultaat uit het contact met je klant te halen. On- en offline.

Van onze redactie 11 juni 2020

Online offline shoppen

1. Ga nu niet op prijs concurreren in je fysieke winkel. Het is een beleving met verschillende waarden, máák dat er vooral van, geef dat waarde. En: vertel dat ook aan je klant.

2. Een webshop hoeft niet per se, maar een digitaal kanaal is essentieel om te overleven en om in contact te komen met klanten en je onderscheidend vermogen duidelijk te maken.

3. Denk na over de locatie, en dan zowel de locatie van je winkel, maar zeker ook online. Zorg dat je klanten je weten te vinden en zorg dat ook de digitale etalage er goed uitziet.

4. Zorg voor juiste (lokale) bedrijfsinformatie op Google, zoals je adres. Google heeft een voorkeur voor lokale zoekresultaten.

5. Maak het vooral persoonlijk, online. Spreek je klant aan met z’n voor- en/of achternaam en maak gebruik van de kennis die je over zijn of haar koopgedrag hebt (data).

6. Maak slim gebruik van wederkerigheid. Ofwel: als je iets geeft, krijg je waarschijnlijk iets terug. Denk aan het aanbieden van een kopje koffie in de winkel, en het aanbieden van goede artikelen of video’s op de website.

7. En onthoud, beste ondernemers: online en offline zijn geen twee verschillende werelden, maar versterken elkaar.

Retail store merchandising

Meer tips van onze experts?

We zitten voor je klaar met tips en vooral kennis van zaken als het gaat om het bereiken van je klant via onze diverse kanalen. Laat je gegevens hieronder achter en je hoort snel van ons!