Podcast
Zo wil boekingsplatform Bidroom de Netflix van de reisindustrie worden
Een scale-up kun je ze niet meer noemen, want het platform bestaat al vier jaar. Maar juist nu werd het tijd om even aan de bel te trekken. Op zoek naar een hotelkamer? Als lid van Bidroom krijg je een eerlijke korting zonder dat de hotelier wordt uitgeknepen. We spraken CEO en medeoprichter Michael Ros in de podcast (hieronder te beluisteren).
Het platform blinkt uit in eenvoud. Er zijn twee abonnementen, instappen voor 29 euro en premium voor 59 euro. Als lid van Bidroom zoek je vervolgens de kamer die je nodig hebt en krijg je te zien wat je via andere kanalen zoals Booking en Expedia zou betalen en hoeveel jij betaalt. Michael Ros: ,,De vergelijking met Netflix heeft te maken met het businessmodel. Je sluit bij ons een jaarlijks membership af waardoor wij van jou een fee krijgen voor het boeken van een kamer ergens in de wereld, zonder dat we een commissie hoeven te vragen aan het hotel. Bij het instaplidmaatschap heb je als lid het geld al terugverdiend bij je eerste boeking, want de gemiddelde korting bedraagt 34 euro.”
Lees ook: Niels Meijssen zet plan door: er komt alternatief voor Booking.com
Begonnen uit onvrede bij hoteliers
Net als het initiatief van Niels Meijssen, is ook Bidroom ontstaan uit onvrede. Niet zozeer bij de oprichters, maar wel bij de hoteliers die graag af willen van de steeds hoger wordende, dwingende commissies. Nu grote, internationale ketens zich ook bij Bidroom hebben aangesloten, is een belangrijk deel van het businessplan voltooid en kan het platform zich verder ontwikkelen. Met 200.000 abonnees en 150.000 hotels wereldwijd ligt een verbreding van het aanbod voor de hand: vluchten bijvoorbeeld. ,,Nee, wij houden het voorlopig nog op de beste prijs voor hotelkamers. Andere zaken in samenwerking met partners zou kunnen. Bij het premium abonnement zitten bijvoorbeeld al extra als korting bij autoverhuurder Avis.”
Ondernemers in de horeca hebben meer dan ooit behoefte aan bereik. DPG Media biedt met onder meer print, radio en online platformen de kanalen om de juiste klanten te bereiken. Meer weten? Vul hieronder je gegevens in en je hoort snel van ons.