Podcast

Zo wil boekingsplatform Bidroom de Netflix van de reisindustrie worden

Een scale-up kun je ze niet meer noemen, want het platform bestaat al vier jaar. Maar juist nu werd het tijd om even aan de bel te trekken. Op zoek naar een hotelkamer? Als lid van Bidroom krijg je een eerlijke korting zonder dat de hotelier wordt uitgeknepen. We spraken CEO en medeoprichter Michael Ros in de podcast (hieronder te beluisteren).

Van onze redactie 25 juni 2020

Het platform blinkt uit in eenvoud. Er zijn twee abonnementen, instappen voor 29 euro en premium voor 59 euro. Als lid van Bidroom zoek je vervolgens de kamer die je nodig hebt en krijg je te zien wat je via andere kanalen zoals Booking en Expedia zou betalen en hoeveel jij betaalt. Michael Ros: ,,De vergelijking met Netflix heeft te maken met het businessmodel. Je sluit bij ons een jaarlijks membership af waardoor wij van jou een fee krijgen voor het boeken van een kamer ergens in de wereld, zonder dat we een commissie hoeven te vragen aan het hotel. Bij het instaplidmaatschap heb je als lid het geld al terugverdiend bij je eerste boeking, want de gemiddelde korting bedraagt 34 euro.”

Lees ook: Niels Meijssen zet plan door: er komt alternatief voor Booking.com

Begonnen uit onvrede bij hoteliers

Net als het initiatief van Niels Meijssen, is ook Bidroom ontstaan uit onvrede. Niet zozeer bij de oprichters, maar wel bij de hoteliers die graag af willen van de steeds hoger wordende, dwingende commissies. Nu grote, internationale ketens zich ook bij Bidroom hebben aangesloten, is een belangrijk deel van het businessplan voltooid en kan het platform zich verder ontwikkelen. Met 200.000 abonnees en 150.000 hotels wereldwijd ligt een verbreding van het aanbod voor de hand: vluchten bijvoorbeeld. ,,Nee, wij houden het voorlopig nog op de beste prijs voor hotelkamers. Andere zaken in samenwerking met partners zou kunnen. Bij het premium abonnement zitten bijvoorbeeld al extra als korting bij autoverhuurder Avis.”

Ondernemers in de horeca hebben meer dan ooit behoefte aan bereik. DPG Media biedt met onder meer print, radio en online platformen de kanalen om de juiste klanten te bereiken. Meer weten? Vul hieronder je gegevens in en je hoort snel van ons.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details