Podcast

Zo wil boekingsplatform Bidroom de Netflix van de reisindustrie worden

Een scale-up kun je ze niet meer noemen, want het platform bestaat al vier jaar. Maar juist nu werd het tijd om even aan de bel te trekken. Op zoek naar een hotelkamer? Als lid van Bidroom krijg je een eerlijke korting zonder dat de hotelier wordt uitgeknepen. We spraken CEO en medeoprichter Michael Ros in de podcast (hieronder te beluisteren).

Van onze redactie 25 juni 2020

Het platform blinkt uit in eenvoud. Er zijn twee abonnementen, instappen voor 29 euro en premium voor 59 euro. Als lid van Bidroom zoek je vervolgens de kamer die je nodig hebt en krijg je te zien wat je via andere kanalen zoals Booking en Expedia zou betalen en hoeveel jij betaalt. Michael Ros: ,,De vergelijking met Netflix heeft te maken met het businessmodel. Je sluit bij ons een jaarlijks membership af waardoor wij van jou een fee krijgen voor het boeken van een kamer ergens in de wereld, zonder dat we een commissie hoeven te vragen aan het hotel. Bij het instaplidmaatschap heb je als lid het geld al terugverdiend bij je eerste boeking, want de gemiddelde korting bedraagt 34 euro.”

Lees ook: Niels Meijssen zet plan door: er komt alternatief voor Booking.com

Begonnen uit onvrede bij hoteliers

Net als het initiatief van Niels Meijssen, is ook Bidroom ontstaan uit onvrede. Niet zozeer bij de oprichters, maar wel bij de hoteliers die graag af willen van de steeds hoger wordende, dwingende commissies. Nu grote, internationale ketens zich ook bij Bidroom hebben aangesloten, is een belangrijk deel van het businessplan voltooid en kan het platform zich verder ontwikkelen. Met 200.000 abonnees en 150.000 hotels wereldwijd ligt een verbreding van het aanbod voor de hand: vluchten bijvoorbeeld. ,,Nee, wij houden het voorlopig nog op de beste prijs voor hotelkamers. Andere zaken in samenwerking met partners zou kunnen. Bij het premium abonnement zitten bijvoorbeeld al extra als korting bij autoverhuurder Avis.”

Ondernemers in de horeca hebben meer dan ooit behoefte aan bereik. DPG Media biedt met onder meer print, radio en online platformen de kanalen om de juiste klanten te bereiken. Meer weten? Vul hieronder je gegevens in en je hoort snel van ons.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
De Ondernemer

Podcast Unlimited Ondernemen: zo verhoog je de slagkracht van jouw medewerkers

Hoe verhoog je de slagkracht van (jouw) medewerkers? Die vraag stelde techfilosoof Martijn Aslander in een poll die begin juli op dit platform kon worden beantwoord. Aslander reageert in de podcast Unlimited Ondernemen hieronder over de uitkomsten. En geeft tips om de knelpunten op te lossen.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details