Podcasts

De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe een Amsterdammer van Brabantsche Worstenbroodjes een keilekker succes maakt

Voor deze negende aflevering van De Zo Genaamde Podcast gaan we naar het verre zuiden. Nou ja, Noord-Brabant om precies te zijn. De provincie bekend om zijn nachten, het carnaval, steden als Eindhoven en Tilburg en... Het worstenbroodje. Presentator Floris Hülsmann ontvangt in zijn studio Remco Beekman van Brabantsche Worstenbroodjes. Keilekker! Maar die naam, val je als ondernemer wel genoeg op? Luister naar het inspirerende ondernemersverhaal en je weet het binnen een kwartier.

Details
Kabinet Rutte III 2017
De Ondernemer

Oh Oh Den Haag: advies aan Rutte IV van ‘ministers’ Doets, Hersman en Schoor

Zou het of zou het toch niet? Een nieuw kabinet - waarschijnlijk Rutte IV - in december op het bordes, bijna een jaar nadat Rutte III demissionair werd en negen maanden sinds de verkiezingen halverwege maart. We gaan het zien de komende maand (of toch later). Maar wat als ondernemers de premier, ministers en staatssecretarissen mogen adviseren?

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Waarom grote bedrijven succesvoller kunnen zijn door zich te profileren als klein bedrijf

Wat is het voordeel van een heel groot of juist heel klein bedrijf? En hoe kun je daar slim mee spelen in je marketing? Je hoort in de dertiende aflevering van de podcastreeks Aandachtstrekkers dat er niks mis mee is je bedrijf kleiner of juist groter voor te doen dan het is. ,,Dat kun je best een beetje faken.”

Details
Gijs dalen meurs eyevestor seabass
De Ondernemer

Geen investeerders of crowdfunding, maar via sharefunding je bedrijf starten: hoe?

Misschien is er eigen kapitaal, haak je investeerders aan of start je crowdfunding om je bedrijf van de grond te krijgen. Maar er is ook sharefunding. Gijs Dalen Meurs van Eyevestor legt samen met sharefunders Barry van Ruiven (Seabass) en Cosmas Blaauw (SharePeople) uit hoe dat precies in z'n werk gaat.

Details
Zeeman winkel retail blauwgeel
De Ondernemer

Hoe Zeeman dankzij knalgele onderbroek de weg omhoog vond

Black Friday is niet zo lucratief voor retailers als gedacht. En bovendien, is die koopgekte nog wel houdbaar in een wereld waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt? Dat en meer onderwerpen - zoals Zeeman en z'n knalgele onderbroek - komen aan bod in de nieuwste aflevering van Geld Dichtbij. In de podcast bespreken AD-verslaggevers geldzaken en economische onderwerpen die je in je portemonnee voelt.

Details

Alle programma's

Bekijk alle programma's
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm

In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.

Waarom grote bedrijven succesvoller kunnen zijn door zich te profileren als klein bedrijf

Details

Kun je als bedrijf succesvol zijn zonder online reviews?

Details

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

Details

Bekijk alle afleveringen