Podcasts

De Ondernemer Podcast cover ontwerp De Jonge Ondernemer 2
De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Logo hart voor zaken
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Tegel droomstart
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details

Alle programma's

Bekijk alle programma's

De Jonge Ondernemer is een nieuwe podcast waarin we spreken met zeer jonge ondernemers tot 20 jaar. In elke aflevering vertellen ze hoe het is om te ondernemen vanuit de schoolbanken. Wat is hun ambitie, wie zijn de klanten, wat wil men verdienen, wat gaat goed en wat gaat minder goed en waar lopen de jeugdige ondernemers tegenaan?

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Details

Stephan (20) richtte al twee IT-bedrijven op: 'Ondernemen leer je niet uit de boeken'

Details

Bastiaan alias DJ BastiQ (17), huis-dj van KiKa en grote kracht achter Energy of Trance

Details

Bekijk alle afleveringen

In Droomstart volgen wij een 4-tal ondernemers in spé op weg naar ondernemerschap. Van de eerste pitch tot validatie van het business plan en hun eerste successen en tegenslagen. Fabienne de Vries neemt je mee in een podcastserie vol leerzame momenten.

De startup FinBuddy van Jeffrey van Dam wint dit jaar de ultieme Droomstart

Details

Stem hier op je favoriete Droomstarter: Angela (Food for Skin) of Jeffrey (FinBuddy)?

Details

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

Details

Bekijk alle afleveringen

In de podcast serie 'Selfmade in Holland' gaat Roelof Hemmen in gesprek met ondernemers, de pioniers achter Ticketswap, MyJewellery, Mr. Marvis en Fabienne Chapot. Met hun ‘new commerce’ onderneming vestigden zij een merk. Schreven ze Hollandse geschiedenis. Bouwden ze een vermogen op. Wat drijft deze pioniers vandaag?

Gaat Loes Daniels met Experiencegift fluitend voorbij de 100 miljoen?

Details

René van der Zel wil met XXL Nutrition plankgas naar marktleiderschap in sportvoeding

Details

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

Details

Bekijk alle afleveringen

In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.

Waar ligt de sweetspot van jouw lokale onderneming?

Details

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Details

Snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect

Details

Bekijk alle afleveringen

Hart voor Zaken is een podcast voor ondernemers waarin Cor Hospes in gesprek gaat met een ondernemer die vertelt over zijn hart voor zaken. Over zijn liefde voor zijn bedrijf, over zijn liefde voor (zijn) mensen en de wereld om hem heen. Ook deelt hij twee hartverwarmende tips hoe ook jij jouw bedrijf nog meer kloppend kunt maken.

Rob van den Dool (Yumeko): 'Mijn woord is geen wet. Het gaat erom dat we allemaal zelf nadenken'

Details

Jan-Paul Rutten (Gulpener): 'Wees als ondernemer duidelijk en consequent'

Details

Waarom je volgens Bert van Son (MUD Jeans) als bedrijf zonder doel geen bestaansrecht hebt

Details

Bekijk alle afleveringen