Net voor de heropening van Pieter Pot begin 2024 geeft Jouri een kijkje achter de schermen. Van het ooit grote personeelsbestand zijn nog 3 medewerkers over. Daarmee gaat het bedrijf een nieuwe fase in, die van de start-up zoals het ooit begon.
Om de business rendabel te krijgen is de operatie van Pieter Pot stevig afgeschaald. Van het vullen en schoonmaken van de potten tot het order picken, alles is uitbesteed. Daardoor is een pad naar winstgevendheid ontstaan: als het Pieter Pot lukt de klanten die actief bestelden bij het bedrijf voor het faillissement terug te laten keren ná het faillissement, dan zullen de rode cijfers zwart worden.
Dat die community nog loyaal is, dat blijkt uit de vele reacties die Jouri heeft gekregen voor, tijdens, en na het faillissement
Dat die community nog loyaal is, dat blijkt uit de vele reacties die Jouri heeft gekregen voor, tijdens, en na het faillissement. Hoe zorg je voor zo'n sterke community? Daarover spreekt consumentenpsycholoog Patrick Wessels.
Gevolgen faillissement Pieter Pot
Maar ook: hoe ga je als ondernemer om met de gevolgen van een faillissement en je eigen schuld gevoel daarover? En waarom maak je dan de keuze om weer verder te gaan met een plan dat eerder al twee keer niet gelukt is? Jouri legt zijn afweging uit. ,,Schulden horen niet bij ondernemen, maar risico nemen en afwegen wel.” Welke afweging hij gemaakt heeft, dat hoor je in de derde aflevering van Pieter Potcast.
Hier vind je aflevering 1: Pieter Potcast: van groeiparel naar bijna failliet. Pieter Pots ommezwaai
Hier vind je aflevering 2: Voorbij de rand van de afgrond, Pieter Pot na bedrijfsovername