Actueel

Als 15-jarige begon Devon een bedrijf op Instagram, nu runt ze een winkel in de Rotterdamse binnenstad

Devon de Blok heeft haar bedrijf door sociale media groot gemaakt en zit nu met een winkel op de Koopgoot. Jan de Groen
Jan de Groen
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Wie door de Koopgoot loopt ziet de ene naar de andere ketenwinkel, schrijft het AD. Denk aan de Only, een stukje van de grootste Zara ter wereld en boven de Beurstraverse zelfs nog een enorme Primark. Ineens doemt daar een andere naam op: Devon Official. De gekleurde letters van het logo en de roze binnenkant van de zaak springen eruit tegenover de veelal rustigere inrichting van de anderen.

Iedere week is er een nieuwe collectie te vinden, met kleding uit met name Parijs en ook Amsterdam. Alles is enorm kleurrijk en druk door de vele prints. ,,Je zal hier weinig basic items vinden”, lacht eigenaresse Devon de Blok. ,,We zijn een van de weinige boetiekachtige winkels midden in het centrum. Ik vind het mooi om te zien dat ik tussen al die grote ketens zit op zo'n soort plek kan zitten, dat dat gelukt is.”

Lees ook: Fysieke winkel naast je webshop? Mode-ondernemer Tess (23) heeft succes met twee locaties

Lees verder onder de advertentie

Kracht van sociale media voor Devon Official

Hoe haar dat gelukt is? Kort gezegd, de kracht van sociale media en dat ook op de juiste manier weten in te zetten. ,,Ik ben mij business ook begonnen op Instagram en ben daar altijd bezig geweest met foto’s en filmpjes maken van de nieuwe kleding die ik had. Daar stak ik enorm veel tijd in. Dat werd toen al goed opgepakt.”

Het zorgde ervoor dat ze in de coronatijd via bevriende makelaar David Blok hetzelfde trucje ‘fysiek’ mocht gaan uitproberen in een pand aan de Karel Doormanstraat met een pop-upwinkel voor een aantal maanden. Dat bleef er door corona slechts bij een, maar mede doordat ze de zaak zo goed liep kon ze terecht in de Korte Lijnbaan, wat ook al geen slechte locatie was.

Ik was alleen wel een van de weinige kledingwinkels in de straat, er kwamen steeds meer eetgelegenheden erbij

Devon de Blok Devon Official

,,Ik was alleen wel een van de weinige kledingwinkels in de straat, er kwamen steeds meer eetgelegenheden erbij. Ik zat niet meer op mijn plek daar en toen kwam gelukkig dit pand in de Koopgoot op mijn pad.”

Lees verder onder de advertentie

Filmpjes op social media halen 300.000 kijkers

Mensen kwamen én komen door Instagram naar de fysieke én online winkel omdat ze ‘net die paar hoge roze laarzen’ of ‘net dat ene bijzondere jurkje’ voorbij hadden zien komen. Inmiddels heeft ze daar bijna 47.000 volgers. Kort erna kwam TikTok (77.000 duizend volgers) erbij, dat ze vooral gebruikt voor grappige filmpjes met virale nummers of dagvlogs van bijvoorbeeld een dag inkopen doen.

,,Dat soort behind the scenes beelden willen veel mensen graag zien.” Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn: een video waarbij ze laat zien hoe ze ‘s ochtends de winkel opent is bijna 117.000 keer bekeken. Sommigen schieten zelf door naar de 300.000 kijkers.

De belangrijkste reden dat ik die influencers ook maar heel weinig inzet is puur om allerlei verschillende soorten meiden in beeld te brengen

Devon de Blok Devon Official

En wat ook opvalt: er komen wat bekende influencers voorbij. Denk aan Annabel Visscher van tv-programma Temptation Island of Luca Sonnemans. Maar, ze zegt dat ze die influencers niet inzet om haar kleding sneller te kunnen verkopen. ,,De belangrijkste reden dat ik die influencers ook maar heel weinig inzet is puur om allerlei verschillende soorten meiden in beeld te brengen. Mijn zaak is absoluut niet groot geworden door puur en alleen influencers, laat ik dat voorop stellen.”

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Danique (30) heeft succes met eigen modelabel Most Wanted: op piekdagen tienduizend orders

Merk Devon Official in Rotterdam uitbouwen

Goed aanwezig blijven op die platforms vindt ze wel belangrijk. Ze heeft zelfs in de winkel een speciaal hoekje gemaakt waar ze met lampen en een spiegel alles opneemt. Dit doet ze iedere dag nog steeds zelf, samen met haar drie ‘meiden’.

Het geld dat ze verdient, steekt ze meteen terug in het bedrijf om dat te laten groeien. Dromen zijn er genoeg, maar eerst maar even haar merk in Rotterdam uitbouwen.

Lees verder onder de advertentie