Nieuws E-commerce

Kijkshop is terug als online platform

Het bekende Kijkshop, dat met een unieke winkelformule met name in de jaren '80 en '90 succesvol was, is terug van weggeweest. A.D.A.M. lanceerde het merk vandaag als online platform. Kijkshop.nl wordt de komende tijd uitgebreid tot een assortiment met meer dan één miljoen producten.

Van onze redactie 18 december 2019

Kijkshop shoppen vitrine

Een compleet nieuwe en destijds succesvolle winkelformule: de producten stonden in vitrines, de code kon je invullen op een papieren formulier, inleveren bij de kassa en ter plekke werd het uit het magazijn gehaald. Kijkshop anno jaren '80/'90. Kijkshop is terug als een state of the art online platform. Archieffoto: ANP.

Kijkshop.nl is onderdeel van A.D.A.M. (Automated, Dropshipping, Auction, Marketplace), een concept voor dropshipment leveranciers om met één connectie toegang te krijgen tot de Europese E-commerce markt.

A.D.A.M. is naast kijkshop.nl ook eigenaar van DirectSale.nl, PlazaSale en Loyality Stores van onder meer de SportCity Store en de Fit For Free Benefitstore.

Eigenaar Konrad van den Bosch: ,,Kijkshop.nl bestaat uit een steeds groter en groter assortiment, straks uit meer dan één miljoen producten. We zetten in op scherpe prijzen, en dat kunnen we waarmaken omdat de producten direct van de officiële importeur of distributeur snel en veilig worden verstuurd."

Duurzaamheid

Bestellingen worden door kijkshop.nl altijd gratis verzonden. Voor het retourneren van producten rekent kijkshop.nl € 2,95 om een bijdrage te leveren aan een duurzame samenleving en de CO2-uitstoot te verminderen.

Konrad: ,,Dit doen wij omdat wij het belangrijk vinden dat de consument een bewuste keuze maakt. 50 procent van dit bedrag reserveren wij voor goede doelen die milieu en welzijn ondersteunen en een lokaal karakter dragen.”