Nieuws E-commerce
Ondernemers achter Maakt Mij Blij en Pluukz slaan handen ineen voor landelijke zonnebloemactie
Eenzaamheid onder Nederlanders neemt toe. De coronacrisis en de vakantieperiode spelen hierin een belangrijke rol. Je betrokkenheid tonen kan in zo’n geval veel betekenen. Daarom heeft Maakt Mij Blij de handen ineen geslagen met online pluktuin Pluukz en Nationale Vereniging de Zonnebloem om zoveel mogelijk mensen in het zonnetje te zetten. Hoe? Met zonnebloemen, natuurlijk.

Van links naar rechts ondernemers Ton Groot, Frank Haagen en Thibaud van der Steen. Foto's: Pluukz
,,Hoewel het zomer is, schijnt niet overal de zon", vertelt Thibaud van der Steen van Maakt Mij Blij. ,,Er zijn heel veel mensen in Nederland die wel een lichtpuntje kunnen gebruiken, bijvoorbeeld omdat ze zich alleen voelen. Een vriendelijk gebaar kan in zo'n geval al heel veel betekenen. Wij bieden die mogelijkheid met prachtige zonnebloemen, direct van het land."
Via deze site kan de consument zonnebloemen voor zichzelf bestellen, voor een kennis of gewoon doneren aan De Zonnebloem. Van der Steen: ,,In de praktijk zijn dit vaak mensen die door hun lichamelijke beperking in een sociaal isolement zitten of dreigen te raken." Alexander van Zijp van Nationale Vereniging de Zonnebloem: ,,De coronacrisis, de opgelegde restricties en de angst om besmet te raken heeft dit allemaal verergerd. Niet alleen voor ouderen, maar ook voor jongeren en alles daar tussenin. Al deze mensen gaan wij samen in het zonnetje zetten." De bloemen die gedoneerd worden aan De Zonnebloem worden door het hele land bezorgd.
''Er zijn heel veel mensen in Nederland die wel een lichtpuntje kunnen gebruiken, bijvoorbeeld omdat ze zich alleen voelen. Een vriendelijk gebaar kan in zo'n geval al heel veel betekenen''
Startup Pluukz heeft al miljoenen tulpen gered
Het team van Breda Maakt Mij Blij en Tilburg Maakt Mij Blij, bij sommigen bekend van onder meer de reddingsacties voor de monniken uit Berkel-Enschot en de zusters uit Oosterhout, werkt voor deze actie samen met Pluukz, de online pluktuin van Nederland. Een samenwerking tussen twee jonge bedrijven die naar eigen zeggen allebei al heel veel impact hebben gemaakt. Zo is Pluukz, net als Maakt Mij Blij, aan het begin van de coronacrisis opgericht en het bedrijf heeft inmiddels al miljoenen tulpen gered.
Het doel van beide partijen is hetzelfde: mensen in het hele land blij maken. De Zonnebloem maakt het plaatje dan ook compleet, volgens Van der Steen: ,,De mensen van De Zonnebloem weten als geen ander wie wij het beste in het zonnetje kunnen zetten. En ze hebben hun naam in dit geval natuurlijk ook mee!"
Bestellen kan via www.pluukz.nl/maaktmijblij of via de social media-kanalen van beide partijen. De pick-ups vinden plaats op zaterdag 28 augustus in Breda en Tilburg. Kies je voor verzenden? Dat kan tussen 12 en 28 augustus op een datum naar keuze.
Lees ook: Jonge ondernemers treffen met muziekboek juiste toon voor mensen met dementie