Actueel

Door ‘sneakerfication’ maken twee ondernemers van veiligheidsschoen fashion-item

FootFellas-oprichters Ronny van der Wegen en Carl van der Putten. FootFellas-oprichters Ronny van der Wegen en Carl van der Putten. Foto: FootFellas
FootFellas-oprichters Ronny van der Wegen en Carl van der Putten. Foto: FootFellas
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

FootFellas is opgericht door de Brabantse ondernemers Ronny van der Wegen en Carl van der Putten, twee experts met samen meer dan 60 jaar kennis en ervaring in de schoenenindustrie. De eerste werkte bij bekende bedrijven zoals Bata en Emma Safety Footwear, terwijl de tweede voortkomt uit een familiebedrijf met meer dan 100 jaar schoenmaakgeschiedenis.

,,Onze expertises vullen elkaar perfect aan,” zegt Carl. ,,Ronny brengt technische kennis en innovatie, terwijl ik mij richt op pasvorm, comfort en design.” De mannen maken veiligheidsschoenen die mensen graag dragen, zonder in te leveren op veiligheid.

We merken dat er in de markt een grote behoefte is naar vernieuwing, zowel bij de gespecialiseerde verkooppunten als bij de eindconsument

Meerdere FootFellas-collecties per jaar

FootFellas lanceert meerdere collecties per jaar, waarmee het merk snel kan inspelen op trends in de markt. Door gebruik te maken van gerecyclede materialen en hun gedeelde expertise ontwikkelen Ronny en Carl naar eigen zeggen duurzame, tijdloze schoenen die zowel modieus als functioneel zijn.

Lees verder onder de advertentie

Het merk hanteert een omnichannelstrategie, waarbij directe verkoop via eigen en externe kanalen centraal staat. Door geen gebruik te maken van groothandels behouden ze controle over het verkoopproces en spelen ze sneller in op de marktvraag en specifieke klantbehoeften. Deze strategie zorgt voor een efficiënte distributie en een hechte verbinding met de doelgroep.

Carl: ,,We merken dat er in de markt een grote behoefte is naar vernieuwing, zowel bij de gespecialiseerde verkooppunten als bij de eindconsument. De bestaande en traditionele merken zijn beperkt in hun ontwikkelingsproces en kunnen deze behoefte niet zo snel invullen. Dat maakt dat er een gat in de markt is ontstaan, waar wij ons plekje aan het vinden zijn.”

FootFellas-veiligheidsschoenen. FootFellas-veiligheidsschoenen. Foto: FootFellas
FootFellas-veiligheidsschoenen. Foto: FootFellas
Lees verder onder de advertentie

Veiligheidsschoenen zijn er voor dames en heren

Het schoenenmerk ontwerpt naar eigen zeggen duurzame en tijdloze veiligheidsschoenen voor zowel mannen als vrouwen, met als doel de markt voor vrouwelijke werkschoenen even belangrijk te maken als die voor mannen.

Het bedrijf kiest hiervoor zorgvuldig de juiste damesleesten, zoolconstructies en materialen om schoenen te creëren die zowel modebewust als functioneel zijn, zonder concessies te doen aan veiligheid. De eerste dameslijn is inmiddels uitontwikkeld en zal begin 2025 beschikbaar zijn in de winkels.

Lees ook: Ondernemers Stefan en Mohanad willen met luxe trainingspakken hoop in Aleppo herstellen

Lees verder onder de advertentie

Bekijk hier de voorwaarden.