Rariteitenkabinet
"Martijn en ik leerden elkaar kennen toen we hetzelfde studentenbaantje hadden: student brand manager voor Red Bull; events organiseren in studentensteden. Ik studeerde bedrijfswetenschappen in Nijmegen, hij bouwkunde in Delft. We kwamen regelmatig bij elkaar over de vloer en kwamen er achter dat we dezelfde fascinatie voor horloges hadden. Ik had een rariteitenkabinet van kermishorloges en namaak. Martijn had er twee mooie exemplaren bij zitten. We gingen steeds meer met elkaar om toen we in Amsterdam gingen wonen. Ik was reclamestrateeg, Martijn projectontwikkelaar. Door de crisis vonden we ons werk niet leuk meer. Door krappe budgetten viel er in de reclame weinig strategie te bedenken, de bouw lag ook op zijn gat. In 2009 kwam het idee om samen iets te ondernemen. Horloges lagen voor de hand."
Productie opkrikken
"Ons eerste horlogemodel lieten we maken in een oplage van 85 stuks in Zwitserland. Die raakten we makkelijk kwijt aan familie en vrienden. Dat ging zo goed dat we bedachten dat we de productie konden opkrikken naar 300 stuks. Maar zoveel vrienden en bekenden hadden we niet, dus we moesten echt gaan verkopen: de winkels langs en de horloges laten zien. Je hoorde vaak nee, meestal 'nu niet' en soms 'ja'."
Naar Duitsland
"We hebben altijd geïnvesteerd met eigen geld. Omdat we naar Duitsland willen, moeten we geld ophalen bij investeerders. Ons concept is affordable luxury: de hoogste kwaliteit tegen een niet al te hoge prijs. In Nederland en België heeft dat goed gewerkt. Hoe we Duitsland gaan veroveren? Online, maar ook weer zoals we begonnen; laten zien in de winkels."