Naast de marketingkosten moest Takeaway ook de portemonnee trekken voor de beursgang afgelopen jaar. Verder liepen kosten voor personeel en huisvesting op en werd meer belasting betaald. In een toelichting op de cijfers zei topman Jitse Groen dat Takeaway ook in 2017 rode cijfers zal schrijven. "Wij willen over twee jaar winstgevend zijn", aldus Groen. "Dat zeiden we al bij de beursgang vorig jaar. En dat blijft zo."
Lees ook: Nederlandse restaurants halen meer omzet dankzij bezorgdiensten
Volgens Groen is schaalgrootte nodig om winstgevend te zijn. Dat vergt investeringen en levert tijdelijk rode cijfers op. ,,In de vijf landen waar we actief zijn, Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk en Polen, is Takeaway groter dan de concurrentie", aldus de bestuurder. "En in al die landen groeiden wij ook harder dan de markt.''
Eerder werd al bekend dat de omzet van Takeaway flink in de lift zit. Het aantal orders groeide vorig jaar met 46 procent, terwijl de opbrengsten met 45 procent stegen. Deze kwamen uit op krap 112 miljoen euro.
Wij willen over twee jaar winstgevend zijn
Jitse Groen