Nieuws Mode

MR MARVIS de grens over: winkel in Antwerpen

Na de opening van de flagshipstore in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat vorig jaar, opent MR MARVIS nu zijn tweede fysieke locatie, dit keer in Antwerpen. De pop-up aan de Schuttershofstraat 41 is tot eind augustus geopend. Het concept ‘Get Inspired & Get Fitted’ staat ook in de Belgische winkel centraal.

Van onze redactie 23 april 2021

Mr Marvis Antwerpen winkel interieur

Het interieur van de Vlaamse MR MARVIS, vanaf nu geopend. Foto's: Renze Bemelmans

Bij binnenkomst in de Antwerpse winkel staat inspiratie centraal. De klant moet inspiratie krijgen van onder meer de kleurrijke, draaiende en verlichte carrousel van MR MARVIS-shorts. Alle soorten shorts en broeken staan hier tentoongesteld als kunststukken.

Het ontwerp met ronde vormen laat de bezoekers de kleurrijke en energieke wereld van het Nederlandse herenmodemerk betreden. Door de levensgrote fotografie aan de wanden moet de collectie tot leven komen, het witte pand met veel lichtinval brengt de klant als het goed is in zomerse sferen.

Lees ook: 'Een online sample sale? Waarom niet, liever online dan helemaal niet'

Voordelen van webshop naar fysieke winkel gehaald

Na inspiratie opgedaan te hebben, betreedt de klant het ‘Get fitted’-gedeelte van de winkel. Het vinden van de juiste maat, daar draait het om. Het team adviseert de consument naast de maatvoering van de shorts en broeken ook over stoffen en kleuren.

De voordelen van online winkelen in de webshop zijn volgens de oprichters van het fashionmerk naar de fysieke winkel gebracht: stapt de klant uit de paskamer, dan treft hij een iPad aan. Op het scherm staat ‘I am wearing’. Klik op het product dat je hebt gepast en alle verkrijgbare kleuren van dat type verschijnen in beeld. Kies de favoriet en een medewerker haalt de shorts of broek uit één van de kasten.

Mr Marvis Antwerpen winkel exterieur

Boven: de MR MARVIS-winkel in Antwerpen.

MR MARVIS in 2016 opgericht door drie ondernemers

Het kledingbedrijf is opgericht in 2016 en begon met de productie van in eerste instantie alleen korte broeken, in het begin alleen voor volwassen mannen, later ook voor jongens. Aafke Tuin, David Sipkens en Steven Vrendenbarg zijn de oprichters en sinds 2019 is Carl Brenninkmeijer operationeel directeur. Alle producten worden met de hand en uitsluitend van premium materialen vervaardigd in Portugal.

Lees ook: Modemerk Labfresh haalt geld op voor openen flagshipstore in Amsterdam

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws