Actueel

Ondernemers Breda bezorgd over klandizie Serious Request

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

3FM Serious Request vindt van 18 tot en met 24 december plaats. Die week voor Kerst is voor veel ondernemers tevens de belangrijkste week van het jaar.

Reacties

,,Ik krijg dagelijks bestellingen van klanten geleverd, hier voor de deur. Maar straks kan dat niet, juist in díe drukke week’’, zegt Jacco Meeuwissen van Deva Art Materials aan de Veemarktstraat. ,,In die week maak ik elk jaar de omzet goed.’’ Ook Emmy Luyten van Hare Majesteit Design aan de Hal straat vreest omzetverlies. ,,Met al die 3FM-jeugd in de straat, blijven mijn klanten thuis.’’

Sjoerd van Aalst van de tapijtenwinkel aan de Catharinastraat kijkt terug naar 2008, toen het Glazen Huis ook in Breda stond. ,,Ik had totaal geen aanloop. Ik ben die week dus maar dichtgegaan.’’

Lees verder onder de advertentie

Hotline

,,Natuurlijk snap ik die zorgen’’, reageert burgemeester Paul Depla van Breda. De gemeente zet daarom een 24-uurs hotline op, zodat ondernemers en bewoners direct aan de bel kunnen trekken als het misgaat.

Alternatief

Antoine Soeters van de winkeliersvereniging Veemarktstraat zegt een alternatief te missen. ,,Waar kunnen onze klanten parkeren? Waar kunnen ze grote bestellingen ophalen? We hebben dinsdag een brief gekregen met informatie, maar duidelijkheid ontbreekt.’’

Dat de communicatie wellicht beter kan, erkent Depla. Hij vraagt ondernemers naar het grotere goed te kijken. ,,Zal iedereen meteen profiteren? Nee. Maar dit is het moment dat je als ondernemer je creativiteit aan moet boren. Er komt een grote stroom bezoekers door je straat. Zorg dat je ze iets geeft om terug te komen.’’

Lees verder onder de advertentie

Lees ook:

> Horeca Breda mag 24 uur per dag open tijdens Serious Request