ActueelE-commerce

Time to Sparkle: crémant verdient volgens deze ondernemers een stevigere positie in Nederland

 
Annette Kuiper en Marielle van der Zouwen van Time to Sparkle. Foto: Time to Sparkle
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

Time to Sparkle is de eerste crémantimporteur in Nederland. De startup belooft kwaliteitsbubbels voor elk moment en elke smaak te kunnen leveren. De crémants, proefpakketten, proeverijen en tips op de website zijn volgens oprichters Annette Kuiper en Marielle van der Zouwen ontwikkeld om mensen te inspireren over kwalitatieve mousserende wijnen.

Lees verder onder de advertentie

,,Kwaliteitsbubbels toegankelijk maken voor waardevolle momenten. Dat is de missie van Time to Sparkle. Daarnaast is 80 procent van de bubbels exclusief verkrijgbaar in Nederland bij Time to Sparkle'', aldus oprichters Annette Kuiper en Marielle van der Zouwen.

De vrouwen, beide afkomstig uit de eventbranche, slaan hiermee een nieuwe weg in. Door hun ervaring in het ontwikkelen van belevenisconcepten weten ze naar eigen zeggen als geen ander dat mensen verrast en verrijkt willen worden en dat beleving key is.

Lees ook: Neleman opent nieuwste wijnwinkel in hartje Amsterdam

Lees verder onder de advertentie

Franse mousserende wijn relatief onbekend tussen prosecco’s, cava’s en champagne

,,Over het algemeen bestaat de perceptie dat goede mousserende wijnen duur zijn of alleen bij bijzondere gelegenheden gedronken worden. Wij vinden dat iedereen die dat wil vaker een goede bubbel moet kunnen drinken. Ook als je geen of weinig alcohol wil drinken.''

Crémant staat volgens Kuiper en Van der Zouwen voor hoge kwaliteit en veelzijdigheid. ,,Deze bubbel wordt in acht gebieden - buiten de Champagne - in Frankrijk volgens strenge eisen geproduceerd. De Franse mousserende wijn, die volgens dezelfde methode als champagne wordt gemaakt, is relatief onbekend tussen de prosecco’s, cava’s en champagne. Crémant is zeer toegankelijk door de vriendelijke prijs en de diversiteit aan typen en smaken.''

Hoe kies je eigenlijk een kwaliteitsbubbel? Hoe ontdek je jouw persoonlijke smaak? Dat zijn vragen waarop Time to Sparkle antwoord geeft op de website

Annette Kuiper en Marielle van der Zouwen, Time to Sparkle

Weet jij welke bubbels goed samengaan met bitterballen en patat?

De startup biedt op een laagdrempelige manier - 'geen ingewikkelde vinologenpraat', beloven de oprichters - inspiratie door kennis, weetjes en tips over mousserende wijnen. ,,Weet jij welke bubbels goed samengaan met bitterballen en patat? Hoe kies je eigenlijk een kwaliteitsbubbel? Hoe ontdek je jouw persoonlijke smaak? Dat zijn vragen waarop Time to Sparkle antwoord geeft op de website, bij aankoop van een bubbel, of bij een unieke proeverij.''

Lees verder onder de advertentie

Het e-commercebedrijf gaat een breed assortiment voeren met meerdere typen crémants uit alle crémantgebieden. Van Brut, Blanc de Blancs, Bio, Rosé tot Blanc de Noir. Kuiper en Van der Zouwen: ,,Daarnaast breiden we het assortiment uit met no en low alcohol-alternatieven. Want iedereen moet kunnen deelnemen aan een bubbelmoment.''

beeld deondernemer

Lees ook: Online groei 'Champagneman' Arne Roex: ‘Mijn champagnes liggen hier niet in de winkels'

Lees verder onder de advertentie