Blog

Vergeet januari: waarom september ideaal is voor realiseren van bedrijfsdoelen

Waarom schoolkalenders voor doelstellingen volgens Jorg Hartog beter zijn als leidraad dan nieuwjaarskalenders. Shutterstock
Shutterstock
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

Jorg Hartog (Match-day)

Een bevlogen expert op het gebied van acquisitie en new businessdevelopment. De betrokkenheid van Jorg in de missie van Match-day komt tot uiting in zijn vastberadenheid om bedrijven te helpen bij het aan tafel komen met nieuwe potentiële klanten. Vanaf zijn allereerste baan na zijn studie heeft Jorg zich persoonlijk toegewijd aan acquisitie, waarbij hij een aanzienlijke leercurve doorgemaakt heeft in het voeren van succesvolle gesprekken. Hij heeft een diepgeworteld geloof in de altijd aanwezige verkoopkansen.

Naast zijn passie voor acquisitie heeft Jorg een grote interesse in marketing, met name de complexe haat-liefde verhouding tussen marketing en sales boeit hem mateloos. Jorg’s expertise beloven nieuwe perspectieven te werpen op het cruciale samenspel tussen marketing en sales, en kunnen professionals in dit vakgebied inspireren om hun verkoopvaardigheden naar nieuwe hoogten te tillen.

Lees ook: Processen zo effectief en efficiënt mogelijk? Dit is je weg naar succes

Wat als ik je vertel dat er een beter moment is om je doelen te stellen, een moment dat voelt als een natuurlijke nieuwe start? Ik heb het over de start van het nieuwe schooljaar.

Lees verder onder de advertentie

De kracht van de schoolkalender

Waarom de schoolkalender, vraag je je af? Nou, het is simpel. Deze periode voelt voor velen van ons als een natuurlijk nieuw begin. We zijn geprogrammeerd om in september met een schone lei te beginnen. En, veel belangrijker nog, het is ver genoeg verwijderd van de drukte van het nieuwe kalenderjaar en de stress van het fiscale jaar.

Doelen stellen zonder stress

Als ondernemer weet je dat het stellen van doelen essentieel is. Maar waarom zou je jezelf extra druk opleggen in januari of aan het begin van het fiscale jaar als je ook kunt profiteren van de rustige, hoopvolle energie van de herfst? Genieten van de feestdagen en je focussen op de dingen die belangrijk zijn, in plaats van in een paar weken een spreadsheet volstoppen met vaak, tegen beter weten in, onbereikbare doelen.

Laten we het hebben over doelen die meer zijn dan alleen cijfers. Het gaat om doelen die in lijn liggen met wat je voor ogen hebt voor de toekomst van je bedrijf. Wil je je richten op een nieuwe doelgroep? Of wil je een nieuwe productlijn ontwikkelen? Dat zijn de doelen die tellen.

Lees verder onder de advertentie

Doelen die ertoe doen

En vergeet de mensen om je heen niet. Een doel stellen om een werknemer te helpen groeien of maandelijks met een mentor te zitten, kan wonderen doen voor jou en jouw bedrijf. Inzetten op groei betekent veel meer dan alleen inzetten op een getal. Tuurlijk kan dat helpen, maar het gaat veel meer om het ontwikkelen van de strategie om daar te komen.

Een ritme van groei

Dus, wat lijkt je beter? Een nieuwe start op 1 januari, te midden van allerlei gebeurtenissen? Of vanaf 1 september en de rust van de zomertijd te pakken om te evalueren en plannen te maken. Mijn voorkeur is inmiddels wel duidelijk denk ik ☺ Is het tijd om de nieuwjaarsresoluties te laten voor wat ze zijn en de schoolkalender een kans te geven? Laten we samen groeien met het ritme van het schooljaar.

Lees ook: Processen zo effectief en efficiënt mogelijk? Dit is je weg naar succes

Lees verder onder de advertentie

Wat het ook wordt; vanaf deze plaats wil ik je heel mooie feestdagen wensen en een gezond en succesvol 2024!