Branded content

Winterfair blijkt de beste plek om marktonderzoek te doen

Aangeboden door Winterfair
Leestijd 3 minuten

Mischa van Raam, oprichtster van HOUSEVITAMIN, kijkt er weer enorm naar uit. HOUSEVITAMIN ontwikkelt en ontwerpt woonaccessoires en produceren die in Azië. Mischa van Raam vertelt: ,,Vroeger speelde ik al winkeltje op mijn kamer met een speelgoedkassa. Diezelfde passie motiveert me nog om onze artikelen online te verkopen en op de beurs écht met onze klanten in contact te komen.”

Met circa 300 exposanten is de fair een van de grootste evenementen voor de decembermaand

Marktonderzoek zoals het bedoeld is

Want, hoe leer je jouw klanten werkelijk kennen? Wat is de beste manier om marktonderzoek te doen? Uit iedere analyse blijkt dat het vooral waardevol is om met potentiële klanten in gesprek te gaan. Om ze te vragen naar hun voorkeuren, om hun aankoopgedrag te observeren of zelfs om daar experimenten mee te doen in verschillende settings. Van Raam licht toe: ,,De collectie is samengesteld met de consument in mijn achterhoofd. Ik begrijp de consument op de een of andere manier heel goed en speel in op wat zij willen en zoeken.”

De mogelijkheden tot persoonlijk contact biedt een consumentenbeurs, zoals de Winterfair door Margriet en Libelle. Met al jaren circa 70.000 bezoekers is dit hét evenement om de doelgroep te bereiken. En om die te onderzoeken, direct vanuit de eerste hand. Bovendien kan de beurs een belangrijk verkoopmoment zijn, voorafgaand aan de feestmaand waarvoor consumenten alvast in de feeststemming komen.

Winterfair blijkt de beste plek om marktonderzoek te doen Winterfair
Winterfair

Om te informeren, inspireren en verleiden

Zowel Margriet als Libelle hebben een bewezen sterke conversiekracht voor de doelgroep. Dat komt in de praktijk tot uiting tijdens de Winterfair. Met circa 300 exposanten is de fair een van de grootste evenementen voor de decembermaand. Er is ruimte om te informeren, te inspireren en te verleiden. Je profiteert tijdens dit evenement van het enorme mediabereik en de invloed van zowel Margriet, Libelle als DPG Media.

Ben je er als ondernemer bij tijdens de Winterfair in de Brabanthallen in Den Bosch? Dan ben je op dat moment precies in het hart van de doelgroep aanwezig. Zo verhoog je eenvoudig de naamsbekendheid én maak je een geweldige kans op een verkoopboost. Het evenement wordt namelijk niet voor niets aan het eind van de maand georganiseerd, zowel vlak voor de decemberperiode als op het moment dat de salarissen worden gestort.

Ik wil van mijn klanten weten wat ze willen, zoeken en wat ze eventueel missen

‘Ik wil weten wat de consument wil, zoekt en mist’

Voor Van Raam van HOUSEVITAMIN is deelname aan de Winterfair door Margriet en Libelle daarom een no-brainer. Ze vertelt: ,, Uiteindelijk is de consument degene die de items in huis krijgt en daar richt ik mij dan ook volledig op. Alleen zie ik de consument nooit, omdat wij geen winkel hebben.” Het is voor haar de belangrijkste motivatie: ,,Dat was de voornaamste reden om deel te nemen aan consumentenbeurzen. En om nu in het echt ‘winkeltje te spelen’ natuurlijk.” vult ze aan.

Tijdens de eerdere edities van de beurzen leerde ze van heel dichtbij welk type klanten specifieke producten uit de collecties kopen. En hoe die motivatie soms heel anders is dan je vooraf inschat. Ze vertelt: ,,We noteren alle ‘onmogelijke vragen’ in ons grote boek. Als we het vaker horen blijken dat soms heel waardevolle inzichten, die je tijdens B2B-beurzen niet zomaar krijgt.”

Margriet en Libelle Winterfair: 22 t/m 28 november

De Margriet en Libelle Winterfair vindt plaats op 22 tot en met 28 november, in de Brabanthallen in Den Bosch. Het is hét evenement voor de feestmaand, waar consumenten alvast in de decemberstemming komen.

Ontvang er vanuit het hele land circa 70.000 bezoekers, met hun moeder, zus, vriendin of leukste collega’s. Van de ruimte voor ruim 300 exposanten zijn nog een paar plekken over. Meld je online aan als exposant.