Podcast

Wat ondernemers-voorman Biesheuvel van toespraak Rutte vindt

Een lege radiostudio op het Mediapark, maar des te meer inbellende gasten in Corona Update XL: Hans Biesheuvel van ONL geeft zijn reactie op de toespraak van premier Mark Rutte, verder duiden marcom-expert Thijs van Dijk, Ouders van Nu-hoofdredacteur Hilde Tholen en 'onze man in Londen' Lennard van Otterloo ieder vanuit hun vakgebied de huidige coronacrisis.

Laatste update: 17 maart 2020 14:55

Studio podcast annaneeltje deboer thomas hendriks

De Ondernemer-presentatoren Thomas Hendriks (links) en op gepaste corona-afstand Anna Neeltje de Boer (rechts) in een verder lege radiostudio vandaag op het Mediapark.

Van onze redactie 17 maart 2020

Hans Biesheuvel: ,,De politiek lijkt nu wel doordrongen van de ernst van de problematiek waar we voorstaan,'' zegt Hans Biesheuvel (ONL) naar aanleiding van de speech van Mark Rutte op maandagavond:

Ook Lennard van Otterloo, onze vaste Brexit-expert, belde in om te vertellen over het beleid in het Verenigd-Koninkrijk. Daar zijn de restaurants op het moment (nog) open:

Hoofdredacteur Hilde Tholen van tijdschrift Ouders van nu vertelt hoe zij en andere ouders werk en zorg voor de kinderen combineren nu de scholen dicht zijn:

Marcom-expert Thijs van Dijk over de communicatie van merken en bedrijven als McDonald's, KLM en Albert Heijn in crisistijden. Ook legt hij uit waarom het nu juist de tijd is om online te adverteren:

Podcasts

De radio-uitzending van De Ondernemer is elke dinsdag van 10:00 tot 11:00 te beluisteren op New Business Radio. Ook zijn er dit moment drie keer per dag (8:00. 12:00 en 17:00 uur) live podcasts met corona-updates, die je hier terug kunt luisteren.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details
Sleutel tot Succes

A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen de vrolijke kleding over de hele wereld het dragen

In de tien jaar dat A Fish Named Fred bestaat werd het van een kledinglijn - kleurrijk, vrolijk, onderscheidend - een internationale lifestyle brand. Verkrijgbaar in meer dan dertig landen, te zien in populaire Amerikaanse tv-series, omarmd door tal van bekende mensen, wereldwijd nu gedragen door veel, héél veel mannen. Hoe hebben Rob Schalker en zijn team dit imperium op weten te bouwen, wat is dus dé Sleutel tot Succes?

Details
De Ondernemer

Eén ondernemer, drie branches: hoe keek dus Ed Bindels naar de persconferentie?

Horeca, retail en clubevents. Ondernemer Ed Bindels is actief in deze drie branches, met Food District Liemès, Amac en Club Basis: hoe keek hij naar de eerste persconferentie Rutte-Kuipers?

Details
De Ondernemer

Dirk Beljaarts (KHN): 'Horeca dicht is weer een politieke beslissing, geen wetenschappelijke'

'Het is een politieke keuze om onze sector gesloten te houden, het is slepen met RIVM-modellen. Het is niet een wetenschappelijke keuze. Dan moet je als kabinet erkennen dat je ons tijdelijk opoffert om de rest van Nederland aan de gang te krijgen." KHN-directeur Dirk Beljaarts spreekt zich uit, in de nieuwe podcast 'Na Rutte en Kuipers'.

Details
Sleutel tot Succes

Sieradentweeling Vedder & Vedder: 'Duizend keer tegen elkaar gezegd: we kappen ermee'

Waar het begon met workshops sieraden maken op vrijgezellenfeesten, moeder-dochter-dagen en in studentenhuizen, staat er zes jaar later een online sieradenimperium. En dat met meer dan 70 werknemers, een eigen atelier, tv-serie en internationale marketingcampagnes. Sieradentweeling Anne en Esther Vedder over hun 'Sleutel tot Succes'.

Details
Aandachtstrekkers

Snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect

Ook in dit nieuwe jaar werpen Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels regelmatig hun licht op alles dat met (neuro-)marketing te maken heeft. In 2022 gaat het duo gestaag door met hun uiterst informatieve en amusante podcastserie. In deze aflevering: hoe maak je jouw website als ondernemer zo betrouwbaar mogelijk en laat je de consument steeds weer met een goed gevoel op de site terugkomen?

Details