Podcast

Wat ondernemers-voorman Biesheuvel van toespraak Rutte vindt

Een lege radiostudio op het Mediapark, maar des te meer inbellende gasten in Corona Update XL: Hans Biesheuvel van ONL geeft zijn reactie op de toespraak van premier Mark Rutte, verder duiden marcom-expert Thijs van Dijk, Ouders van Nu-hoofdredacteur Hilde Tholen en 'onze man in Londen' Lennard van Otterloo ieder vanuit hun vakgebied de huidige coronacrisis.

Laatste update: 17 maart 2020 14:55

Studio podcast annaneeltje deboer thomas hendriks

De Ondernemer-presentatoren Thomas Hendriks (links) en op gepaste corona-afstand Anna Neeltje de Boer (rechts) in een verder lege radiostudio vandaag op het Mediapark.

Van onze redactie 17 maart 2020

Hans Biesheuvel: ,,De politiek lijkt nu wel doordrongen van de ernst van de problematiek waar we voorstaan,'' zegt Hans Biesheuvel (ONL) naar aanleiding van de speech van Mark Rutte op maandagavond:

Ook Lennard van Otterloo, onze vaste Brexit-expert, belde in om te vertellen over het beleid in het Verenigd-Koninkrijk. Daar zijn de restaurants op het moment (nog) open:

Hoofdredacteur Hilde Tholen van tijdschrift Ouders van nu vertelt hoe zij en andere ouders werk en zorg voor de kinderen combineren nu de scholen dicht zijn:

Marcom-expert Thijs van Dijk over de communicatie van merken en bedrijven als McDonald's, KLM en Albert Heijn in crisistijden. Ook legt hij uit waarom het nu juist de tijd is om online te adverteren:

Podcasts

De radio-uitzending van De Ondernemer is elke dinsdag van 10:00 tot 11:00 te beluisteren op New Business Radio. Ook zijn er dit moment drie keer per dag (8:00. 12:00 en 17:00 uur) live podcasts met corona-updates, die je hier terug kunt luisteren.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details