Laatste update: 14 juni 2020 00:00
,,Het gaat goed met Stella Fietsen, al is en blijft het nog steeds onzeker wat de uiteindelijke gevolgen zullen zijn. Feit is wel dat de e-bike-branche momenteel een zeer uitdagende is, zeker met het oog op de 'na corona'-mobiliteitsoplossingen en – mogelijkheden. Zowel in Nederland als in België en Duitsland, waar Stella recent (maar later dan gepland door de coronacrisis) is gestart. Er is en blijft veel vraag naar en interesse in fietsen in algemene zin. Dit zal alleen maar toenemen, dankzij corona.''
,,Dit soort tijden zijn heftig, zeker voor mijn mede-ondernemers actief in andere branches, maar het biedt (ons) juist ook ruimte voor innovatie en creativiteit. Het vergt veel van onder meer het personeel, zowel in de fabriek, de kantine als op kantoor.''
Naast het direct ingrijpen na Mark Rutte zijn eerste persconferentie met betrekking tot het thuiswerken en social distancing, ben ik gestart met een interne podcast
Daan van Renselaar, ceo Stella Fietsen
,,Naast het direct ingrijpen na Mark Rutte zijn eerste persconferentie met betrekking tot het thuiswerken en social distancing, ben ik gestart met een interne podcast. Ik merkte dat het personeel behoefte had aan meer interne communicatie. Om ze enerzijds op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen, maar ook om ze (financieel) gerust te stellen. Ik heb hier zeer positieve reacties op gehad, dus we doen dit nu om de week.''
Persoonlijke aandacht klant
,,Naast de persoonlijke, interne aandacht is Stella ook begonnen met personal shopping voor de klanten. Nadat de intelligente lockdown was aangekondigd, hoefden we de Stella-filialen gelukkig niet te sluiten en zijn we gaan werken met persoonlijke afspraken. De klant heeft meer dan ooit behoefte aan service, het gevoel van oprechte, persoonlijke aandacht. En dat werkt heel goed, d winkels zijn allemaal veilig en volgens RIVM-richtlijnen ingericht.''
,,Daarnaast hebben we eind maart voor het eerst een webshop geopend. Nooit eerder waren Stella e-bikes online te koop, maar in deze lastige periode ontzorgen wij en is het dus ook mogelijk om via onze website een e-bike te bestellen.”
Het is een zeer leerzame periode, kansen proberen we optimaal te benutten, we zitten gelukkig aan de goede kant en ik zie de (nabije) toekomst van deze branche rooskleurig
Daan van Renselaar, ceo Stella Fietsen
Nieuw urban merk e-bike
,,Naast het merk Stella beheer ik het nieuwe, urban merk 'Muto'. Het is een nieuwe multi-purpose e-bike voor dagelijks gebruik, vooral voor woon-werkverkeer. De e-bike is eind februari gelanceerd, vlak voor de coronacrisis. Muto is compleet anders dan Stella en momenteel alleen online te koop. Maar midden in de crisis hebben we toch een pop-up in Amsterdam geopend, alwaar men op afspraak een proefrit kan inplannen. We merken dat ook binnen deze doelgroep behoefte is aan persoonlijke aandacht en aan het zien en ervaren van dit model.”
,,Het is een zeer leerzame periode, kansen proberen we optimaal te benutten, we zitten gelukkig aan de goede kant en ik zie de (nabije) toekomst van deze branche rooskleurig.”
In een podcast van De Ondernemer vertelde Van Renselaar eerder het verhaal achter het succes en over de ambitie die hem drijft. Beluister de podcast hieronder...