CoronaCoronavirus

INretail: vraagtekens bij evaluatieonderzoek mondkapjesplicht

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Alleen camerabeelden Meent Rotterdam

De oorzaak van de stellige conclusie van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR) dat het onderzoek uitvoerde is getraceerd: alleen de camerabeelden van bezoekersaantallen op de Meent in Rotterdam zijn voor de evaluatie gebruikt, omdat van andere straten geen beelden van voor de mondkapjesplicht beschikbaar waren in Rotterdam.

Lees ook: Meerman (INretail) pleit voor investeren, maatwerk en een veilige exit in Miljoenennota

Uit onderzoek van INretail en partijen zoals City Traffic bleek dat in de periode van de mondkapjesplicht bezoekersaantallen en omzetten met wel 40% kelderden. INretail: ,,De evaluatie rammelt door te stellen dat mondkapjes geen effect hebben op bezoekersaantallen. Ondernemers gingen keken tegen vrijwel lege straten aan tijdens de proef."

Lees verder onder de advertentie