Bekijk de video:
De verkiezingscampagne voor de Tweede Kamerverkiezingen is begonnen. Voor de economie en ondernemers blijken de politieke partijen vooral oog te hebben voor steun- en herstelpakketten. Volgens Hans Biesheuvel, oprichter van ONL voor Ondernemers, is dit niet voldoende: ,,De weg uit de coronacrisis is kiezen voor ondernemerschap. Nederland wordt pas echt gezond als we het geld eerst weer gaan verdienen."
Het ONL verkiezingsmanifest staat in het teken van drie onderwerpen: steun aan ondernemers die getroffen zijn door de coronacrisis, herstel en groei van de economie en het verbeteren van ons ondernemersklimaat. ‘Alleen als we volop inzetten op deze thema’s komen we echt gezond uit de coronacrisis en zal Ondernemend Nederland floreren,’ aldus Biesheuvel.
Lees ook: Teruglezen: de persconferentie van 3 februari
ONL doet aan de hand van deze drie thema’s tal van voorstellen. De meest in het oog springend is de komst van een Minister van Ondernemerschap en Handel, die het ondernemersklimaat centraal stelt in het financieel-economisch beleid. Maar ook de komst van een speciale mkb-bank, het optimaliseren van de dienstverlening van de overheid richting bedrijven, het radicaal vereenvoudigen van het belastingstelsel en vermindering van de regeldruk behoren tot de lijst met voorstellen.
Biesheuvel gaat tijdens de campagne in gesprek met de lijsttrekkers van de verschillende politieke partijen over het manifest. Ook vinden verschillende talkshows met Kamerleden plaats, zoals met Thierry Aartsen (VVD), Mustafa Amhaouch (CDA), Eppo Bruins (CU) en Chris Stoffer (SGP).
De gesprekken met de partijen zijn te volgen op de social media kanalen van ONL, de speciale verkiezingswebsite van ONL (onl.nl/verkiezingen) en déze website. Bekijk daarvoor de video bovenaan.