CoronaHoreca

The Kitchen Dojo opent deuren: keukens voor ambitieuze ondernemers

 
,,Ik wil ondernemers een plek geven om die energie te kunnen ontpoppen”, zegt oprichter Junior Lugte.
 
Geschreven door:
Leestijd 2 minuten

The Kitchen Dojo is een nieuwe culinaire ondernemersplek in Rotterdam. In de zaak aan de Veilingweg komen verschillende expertises, keukens en smaken samen. De zogenaamde shared dark kitchen biedt plek aan vijftien tot twintig ambitieuze ondernemers die maaltijden bereiden voor bezorging.

Lees verder onder de advertentie

De eerste namen zijn al bevestigd. Zo opent hamburgerspecialist Diego’s een bezorgkeuken in The Dojo en gaan ook Two Hungry Bois en BITECLUBROTTERDAM daar aan de slag en bouwt Maria Gomes van Kip Gallery een privékeuken in de nieuwe shared dark kitchen.

Ondernemers helpen om tóch een start te maken in coronatijd

Je zou als hospitality-ondernemer in 2019 maar hebben bedacht: 'in 2020 ga ik mijn zaak starten'. Helaas duurt de coronacrisis langer dan gedacht. The Kitchen Dojo wil ondernemers helpen om tóch een start te maken of door te groeien. ‘The Dojo’ gelooft dat je – ook in coronatijd – veilig, flexibel en zonder groot startkapitaal kunt beginnen met het waarmaken van je ambities. ,,De doe-energie zit in de genen van een horecamens. Ik wil ondernemers een plek geven om die energie te kunnen ontpoppen”, aldus oprichter Junior Lugte.

We maken het ondernemers zo makkelijk mogelijk om te doen wat ze leuk vinden. Het enige waar zij zich mee bezig moeten houden is het bereiden van de lekkerste gerechten

Junior Lugte, oprichter The Kitchen Dojo

Dark kitchen: van New York naar Rotterdam

Dark (of: ghost) kitchens zijn al jaren niet meer weg te denken uit het horecalandschap van bijvoorbeeld New York en Londen. Ook in Nederland is het fenomeen bezig aan een opmars. Bij een dark kitchen is aan een tafeltje zitten geen optie; de keukens zijn volledig ingericht op maaltijdbezorging.

Lees verder onder de advertentie

The Kitchen Dojo is een shared dark kitchen, wat inhoudt dat leden alles delen. Denk aan de huurprijs, attributen en energielasten maar bovenal de ervaringen, connecties en de lessen van het ondernemen.

Geheim wapen voor groei of opstart van culinaire merken

The Kitchen Dojo vraagt geen borg, maar wil de ondernemer juist helpen om een merk op te zetten of te laten groeien. Om de kansen op succes te bevorderen, kunnen leden van The Kitchen Dojo in plaats van borg betalen, dat geld gebruiken om met korting diensten af te nemen van bijvoorbeeld websiteontwerpers, socialmediastrategen, huisstijlontwerpers en payroll- en personeelpartners.

Lees verder onder de advertentie

Lugte: ,,Een dark kitchen is wat mij betreft het geheime wapen voor de groei of opstart van een merk. We maken het ondernemers zo makkelijk mogelijk om te doen wat ze leuk vinden. Het enige waar zij zich mee bezig moeten houden, is het bereiden van de lekkerste gerechten.”

Op 10 mei opent The Kitchen Dojo haar deuren voor de eerste leden. Aanmelden kan hier.

Lees ook: Rotterdams visrestaurant A La Plancha geeft aandelen uit en haalt in mum van tijd meer dan drie ton op

Lees verder onder de advertentie