CoronaCoronavirus

Verkoop Seepje en BoxBites door het dak dankzij coronacrisis

Jasper Gabriëlse, mede-oprichter van Seepje. Foto: Daniella van Bergen
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

Sinds de uitbraak van het coronavirus is de verkoop van de handzeep van Seepje vertienvoudigd. Hiermee zijn de twee 100% natuurlijke handzepen de best lopende producten in het assortiment van Seepje. Retailers als Etos en Albert Heijn geven het bedrijf carte blanche om zo veel mogelijk handzeep aan te leveren.

Handzepen zo goed mogelijk verdelen

,,Achteraf gezien is de timing bizar, afgelopen november lanceerden we onze eerste handzeep en in december brak het coronavirus uit”, vertelt Jasper Gabriëlse, mede-oprichter van Seepje. ,,Wereldwijd is de vraag naar zeep groter dan het aanbod, dit levert ook voor Seepje de nodige uitdagingen op, leveranciers in onze supply-chain draaien overuren. Seepje probeert de handzepen zo goed mogelijk te verdelen.”

We proberen jong en oud op een leuke manier aan te zetten tot het wassen van handen en het huis goed schoon te houden

Jasper Gabriëlse, mede-oprichter Seepje

Belang handen wassen

Via sociale media benadrukt Seepje het belang van handen wassen om het virus terug te dringen. Het advies van gezondheidsinstanties wereldwijd is twintig seconden handen wassen met water en gewone zeep. Gabriëlse: ,,We proberen jong en oud op een leuke manier aan te zetten tot het wassen van handen en het huis goed schoon te houden. Zoals we eigenlijk altijd doen, maar nu is het belang extra groot om te voorkomen dat mensen ziek worden. En met die boodschap bereiken we een groot publiek, vorig jaar was het totale bereik van het bedrijf meer dan 13 miljoen en maandelijks worden honderdduizenden Nederlanders bereikt.”

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Ondernemende studenten (19 en 21) starten webshop om Rode Kruis te helpen

BoxBites als dank werkgever

Ook BoxBites.nl, een webshop in gezonde snacks die verpakt zijn in brievenbuspakketjes, ziet een opvallende toename in het aantal bestellingen. De grootste omzetstijging zit hem in de B2B-markt. Terwijl bedrijven op dit moment juist geen behoefte hebben aan snacks op kantoor – daar blijven de verpakkingen immers ongeopend in de kast liggen – plaatsen diverse organisaties orders voor het thuis laten bezorgen van snackboxjes voor hun medewerkers. ,,Werkgevers willen hun medewerkers een steuntje in de rug geven in deze moeilijke periode”, zegt Lynn Diamant, operationeel manager van BoxBites. ,,Veel van hen voegen ook een persoonlijk kaartje toe.”

Werkgevers willen hun medewerkers een steuntje in de rug geven in deze moeilijke periode

Lynn Diamant, operationeel manager BoxBites

Niet de straat op

Ook onder consumenten is er sprake van een toename in bestellingen. Werknemers die thuis zitten, lijken zelf ook op zoek naar lekkere én gezonde snacks. ,,Mensen willen liever niet de straat op én volgen het advies op om goed voor zichzelf en hun naasten te zorgen in deze tijd”, aldus Diamant. De enige zorg van BoxBites is nu om voldoende snacks geleverd te krijgen. Maar vooralsnog lijken de leveranciers aan de vraag te kunnen voldoen.

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Deze talentvolle twintigers kregen 'wonderwasmiddel' Seepje in schappen AH