Oud-voetballer Demy de Zeeuw, ondernemer Ralph de Geus en topman Juul Manders vonden elkaar dankzij hun gezamenlijke interesses: voetbal, fashion en social media. Ze besloten de handen ineen te slaan en richtten in 2013 BALR. op. Het bedrijf groeide uit tot een ‘luxe lifestylemerk’ dat omarmd werd door (voetbal)liefhebbers wereldwijd. Naast kleding verkoopt het bedrijf ook schoenen, parfums, fatbikes en bedden.
Kosten werden te veel voor BALR.
Topman Juul Manders van BALR. zegt dat er alles aan is gedaan om een faillissement te voorkomen. „Maar de stijgende kosten, teruglopende verkopen en de opgebouwde coronaschuld zijn ons uiteindelijk te veel geworden”, aldus Manders. „Ik ben ongelooflijk dankbaar voor onze klanten, partners en ons team voor het jarenlange vertrouwen en de mooie dingen die we samen hebben neergezet.”
BALR. groeide uit tot een internationaal erkend merk, met eigen winkels in meerdere landen. Veel bekende profvoetballers zoals Neymar jr. en Cristiano Ronaldo waren bij de groei betrokken.
Verder met 433
Manders staat ook aan het roer bij 433, dat naar eigen zeggen maandelijks ruim 350 miljoen unieke accounts bereikt. „433 groeit niet alleen in bereik, maar ontwikkelt zich steeds meer tot een volledig ecosysteem voor voetbalfans”, legt Manders uit. „Met de steun van onze aandeelhouders kunnen we de komende jaren nog sneller innoveren en onze community verder uitbouwen. Dat maakt dit, hoe pijnlijk het ook is, de juiste keuze voor de toekomst.”
Lees ook: Demy de Zeeuw: ‘Met 433 willen we het allergrootste voetbalplatform ter wereld worden’