Financiën

Brand New Day haalt 25 miljoen groeigeld op

 
beeld deondernemer
 
Geschreven door:
Leestijd 1 minuut

Pensioenbank Brand New Day krijgt een kapitaalinjectie van 25 miljoen euro om zijn eigen vermogen aan te vullen en meer spaarders voor zich te winnen. Het groeigeld is afkomstig van huidige aandeelhouders, waaronder verzekeraar ASR.

Lees verder onder de advertentie

Oprichters Kalo Bagijn en Thierry Schaap ontvingen in de zomer van 2017 een bankvergunning van de Nederlandsche Bank (DNB). Daarmee konden zij het trucje dat ze eerder bij BinckBank deden opnieuw uithalen.

Afgelopen jaren groeide Brand New Day naar 270.000 rekeninghouders. Deze bedrijven en spaarders hebben gezamenlijk zo'n 2,7 miljard euro in de bank ondergebracht. Maar die aantallen moeten omhoog als de pensioenbank de volgende groeifase in wil gaan.

De investering vloeit volgens Bagijn vooral naar het eigen vermogen om de spaarmarkt op te kunnen en meer spaarders aan te trekken."Met het eigen vermogen dat we hadden, konden we per jaar 3000 nieuwe klanten bijschrijven", vertelt hij tegen RTLZ. "Met deze investering groeit dat naar 30.000 nieuwe klanten per jaar. Dit investeringsgeld hebben we nodig om sneller te kunnen groeien."

Lees verder onder de advertentie

Het groeigeld wordt in twee fases ingebracht. De eerste 15 miljoen euro zit sinds eind februari in het bedrijf. De resterende 10 miljoen volgt, na goedkeuring van DNB, aankomende juli.

Eerder was Bagijn te gast bij ons wekelijkse online radioprogramma op New Business Radio. Daar praat De Ondernemer je iedere dinsdag in een uur (10.00-11.00 uur) helemaal bij over ondernemerschap. Alle podcasts zijn onder meer terug te luisteren via Soundcloud, iTunes en Spotify.