In 2002 begon Alex Bergman vanuit Den Bosch opblaasbare ligzakken onder de naam Lamzac te verkopen. De echte boost kwam in 2017 toen de investeringsmaatschappij Vendis Capital met vele tientallen miljoenen euro’s instapte. Bergman deed een stap terug, en het nieuwe managementteam liet het bedrijf uitgroeien van de originele zitzak tot een cross-categorie designmerk met een uitgesproken collectie van verlichting, indoor- en outdoormeubilair en onderscheidende accessoires.
Lees ook: Deze broers gaan voor een revolutie en lanceren een tool waarmee de klant zelf meubels ontwerpt
Calligaris is in handen is van pan-Europese investeringsmaatschappij Alpha Private Equity
Vendis Capital verkocht Fatboy aan het Italiaanse Calligaris dat op zijn beurt weer in handen is van de pan-Europese investeringsmaatschappij Alpha Private Equity. ,,Door gebruik te maken van Calligaris' complementaire wereldwijde aanwezigheid, operationele expertise en leidende posities in zowel het B2C- als B2B-segment, zullen wij onze ambitieuze groeiplannen kunnen waarmaken”, zegt Petra Vos, directeur Fatboy, in een korte toelichting.
De tekst gaat onder de foto verder.
Onlangs vertelde Bergman (57) nog tegen het AD dat de verkoop in 2017 voor hem logisch was: ,,Fatboy werd zo groot en dat begon te wringen. Ik moest manager en directeur zijn, maar dat ben ik helemaal niet. Ik wil creatief bezig zijn, varen op mijn gevoel en intuïtie, maar daar kwam ik niet meer aan toe.”