Tel Sell werd in 1993 opgericht door de Nederlandse Louise Mulder. Het concept met lange, vaak met Amerikaans accent nagesynchroniseerde tv-reclames, sloeg aan en ging naar Duitsland, Engeland, België en de Nederlandse Antillen. 'Killer abs, toned sculpted body, a healthier you, it's all yours!', klonk bijvoorbeeld de verkooptekst van de Ab Slim Flex, waarmee de buikspieren worden getraind.
Faillissement
Na een faillissement en doorstart in 2008 richtte het bedrijf zich steeds meer op online winkelen. Mediashop ziet nu juist wel brood in televisie.
Lees ook: Modemerk SuperTrash krijgt met doorstart een nieuwe kans
Verkoop
Bianca Damas, dochter van Louise Mulder en toenmalig eigenaar, deed het bedrijf in 2017 in de verkoop. Damas was niet langer enthousiast. ,,Ik doe dit al sinds mijn 13de. Sinds 2015 weliswaar in een nieuwe rol, maar ik wil in de tweede helft van mijn werkzame leven iets anders gaan doen.''
Veertig landen
Mediashop verkoopt zijn waren naar eigen zeggen in meer dan veertig landen. Met de overname wil het een groter marktaandeel in West-Europa.