Actueel

Bloeiende startup Blooming Good richt vizier op Europa: ‘Suitsupply van kunstbloemen worden’

Leestijd 4 minuten
Lees verder onder de advertentie

Met een passie voor duurzaamheid en een oog voor design, heeft Blooming Good zichzelf gepositioneerd als een jong maar toonaangevende startup in de bloemenindustrie. De zijden bloemen van het bedrijf zijn geliefd bij interieurstylisten en -designers vanwege hun vermogen een warm thuisgevoel te creëren, ongeacht persoonlijke smaak of gewenste sfeer.

Het idee voor Blooming Good ontstond toen Dane ten Berge, geïnspireerd door zijn vriendin werkzaam in duurzaamheidsconsultancy, de potentie zag voor een duurzaam alternatief in de bloemenindustrie. Samen met mede-oprichter Job Smits, een ervaren specialist in e-commerce, begon hij aan het avontuur om kunstbloemen op de markt te brengen die niet alleen esthetisch aantrekkelijk zijn, maar ook een positieve impact hebben op het milieu.

Blooming Good: zijden kunstboeketten van gerecyclede materialen

,,Blooming Good levert zijden kunstboeketten, deels gemaakt van gerecyclede materialen”, legt Dane uit in gesprek met De Ondernemer Live. Die gerecyclede materialen waren overigens bijna niet te vinden. ,,Daar kwamen we achter toen we begonnen”, vertelt Dane. ,,Toen hebben we een partner gevonden in de Verenigde Staten waar we dat mee konden importeren. Die partij was overtuigd van de pitch van Job en zei: laten we dit gaan oppakken en een heel vet merk in de kunstbloemenwereld opzetten.”

Lees verder onder de advertentie

Met een focus op schaalbaarheid en professionaliteit heeft Blooming Good een bedrijfsmodel ontwikkeld dat zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt bedient. ,,Onze abonnementen voor bedrijven en directe verkoop aan consumenten hebben zich bewezen als succesvolle strategieën”, aldus Job. ,,We bieden betaalbare opties voor zowel kleine als grote bedrijven, waardoor we een brede doelgroep kunnen aanspreken. Daarbij biedt onze Rebloom Service klanten de mogelijkheid hun boeketten terug te sturen en te profiteren van korting op een volgend boeket, waardoor we een circulaire benadering van onze producten kunnen garanderen.”

Onze abonnementen voor bedrijven en directe verkoop aan consumenten hebben zich bewezen als succesvolle strategieën

Job Smits Blooming Good

Blooming Good heef het vizier gericht op West-Europa, de startup wil zich definitief vestigen als dé leverancier van hoogwaardige kunstbloemen voor interieurs. ,,We geloven echt in de groeipotentie van deze markt”, zegt Job. Dane voegt toe: ,,En we streven ernaar om onze aanwezigheid uit te breiden naar meerdere landen in West-Europa.”

De Pitch

Wil jij groeien? Dan gaan we dat regelen. Dat doen we met onze nieuwe kijkradiorubriek De Pitch. Elke week kan een ondernemer tijdens de uitzending van De Ondernemer Live zijn of haar plan pitchen aan toekomstige investeerders. Er is één regel: je hebt één minuut. Meer weten of je opgeven? Hier lees je meer.

Lees verder onder de advertentie

‘Innovatie en duurzaamheid zijn onderscheidend’

,,Wat ons onderscheidt van de concurrentie is onze innovatieve aanpak en ons streven naar duurzaamheid”, zegt Job over hun grootse plannen. ,,We willen niet alleen mooie boeketten leveren, maar ook bijdragen aan een betere wereld door het gebruik van gerecyclede materialen en een circulair bedrijfsmodel”, voegt Dane toe.

,,Met ons unieke aanbod van gerecyclede kunstbloemen en onze focus op klanttevredenheid hebben we een solide basis gelegd voor die verdere groei”, zegt Job. ,,We zijn ervan overtuigd dat onze combinatie van kwaliteit, duurzaamheid en service ons zal helpen om een sterke positie in de markt te veroveren.”

Suitsupply van de kunstbloemen

Om die torenhoge ambitie te realiseren, is Blooming Good op zoek naar investeerders. Via het platform CrowdAboutNow bieden de oprichters investeerders de kans deel te nemen aan de groei van het bedrijf. ,,Wij zijn op zoek naar honderdduizend euro. Die investering willen we onder andere gebruiken voor opschaling uitbreiden naar het buitenland, nieuwe productlijnen introduceren, marketingactiviteiten financieren en de cashflow versterken.”

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Kleine Grote Denkers wil plek op basisschool: ‘Filosofie toegankelijk maken voor kinderen’

,,Maar met onze crowdfundingcampagne willen we niet alleen financiële steun krijgen, maar ook de betrokkenheid van onze gemeenschap vergroten”, zegt Job. ,,We geloven in de kracht van samenwerking en willen onze supporters betrekken bij onze groeiplannen”, voegt Deen toe.

,,Wij hopen onszelf straks een beetje neer te kunnen zetten als suitsupply van de kunstbloemen. Dus mooie kunstbloemen in het midden-hoogste segment met een supergoede service eromheen”, besluit het duo.

Lees verder onder de advertentie

Bekijk in bovenstaande video het volledige gesprek met Dane ten Berge en Job Smits bij De Ondernemer Live, waarin zij uitgebreid vertellen over de missie en ambities van Blooming Good. Check de site van Blooming Good hier.

Oprichters van Blooming Good Dane ten Berge en Job Smits Oprichters van Blooming Good Dane ten Berge en Job Smits | Beeld: Blooming Good
Oprichters van Blooming Good Dane ten Berge en Job Smits | Beeld: Blooming Good
Lees verder onder de advertentie