Innovatie

De Ondernemer Live: hoe BYBORRE textielindustrie fysiek (en digitaal) herdefinieert

Borre Akkersdijk is 30 april hoofdgast in De Ondernemer Live. Foto: BYBORRE Borre Akkersdijk is 30 april hoofdgast in De Ondernemer Live. Foto: BYBORRE
Borre Akkersdijk is 30 april hoofdgast in De Ondernemer Live. Foto: BYBORRE
Leestijd 3 minuten
Lees verder onder de advertentie

BYBORRE is een textielbedrijf, door Borre Akkersdijk opgericht, en toegewijd aan het transformeren van de textielindustrie door middel van verantwoorde creatie. Door fysieke en digitale werelden te combineren en integreren, loopt het bedrijf voorop om verantwoorde textiel wereldwijd toegankelijk te maken. Door de normen in de industrie uit te dagen, nodigt BYBORRE anderen uit om anders te denken en deel te worden van iets groters, een beweging die de toekomst en mogelijkheden van textiel opnieuw moet definiëren.

Met het project Mission:Failed geeft BYBORRE een nieuwe betekenis aan textielprojecten die misschien niet helemaal geslaagd zijn

Project ‘Mission:Failed’

Met het recent gelanceerde project Mission:Failed geeft BYBORRE een nieuwe betekenis aan textielprojecten die misschien niet helemaal geslaagd zijn, en transformeert ze tot kansen om positieve impact te maken. In een wereld die gedomineerd wordt door ‘fast fashion’ wil het merk op deze manier mislukte textielprojecten hergebruiken en upcyclen, waardoor ze een nieuwe bestemming krijgen. Presentator Jonathan van Noord wil van Borre alles weten over het project en de verdere verduurzaming van de vaak zo vervuilende industrie. Daarnaast heeft de ondernemer meer bijzonders te vertellen, zo was hij de afgelopen week te vinden op de Milaan Design Week 2024, het jaarlijkse designwalhalla.

Natuurlijk gaat het in De Ondernemer Live ook over ondernemerschap in het algemeen. Waar loopt Borre tegenaan wanneer hij zijn ambities in de praktijk wil brengen, met wie werkt hij samen om een groene vuist te maken en wat zijn de verdere plannen in binnen- en buitenland met BYBORRE? Je hoort en ziet het allemaal komende dinsdag 30 april tussen 11.00 en 13.00 uur.

Lees verder onder de advertentie
Zin in een Smash-burger? Foto: Smash Zin in een Smash-burger? Foto: Smash
Zin in een Smash-burger? Foto: Smash

Creëren van community die elke Smash-burgerliefhebber verdient

Trek? Diego Buik brengt een heerlijk burgertje mee. De ondernemer, bekend van zijn populaire burgerzaak op de Kop van Zuid in Rotterdam en het wereldrecord voor de duurste burger, kondigde afgelopen week de lancering aan van een nieuw burgerconcept: ‘Smash’. Het concept mikt op het bijeenbrengen van financiering en het creëren van een community die elke burgerliefhebber verdient. ,,Met ‘Smash’ willen we niet alleen voortreffelijke burgers bieden, maar ook een hub zijn voor liefhebbers van goede smaak en gezelligheid,” zegt Diego.

Hij vertelt er in De Ondernemer Live alles over, plus over zijn ondernemerschap in het algemeen. Diego overwon een burn-out, maar is nu helemaal klaar om onze hamburgerharten te (her-)overen.

Lees verder onder de advertentie

Met onze kookvideo’s krijg jij echt het gevoel dat je samen met de chefs aan het koken bent

De Pitch: leer koken met Cheflix

Liever zelf koken dan een heerlijk burgertje van Diego Buik? De Pitch-kandidaat Cheflix helpt een visueel handje met kookvideo‘s op een op - de naam zegt het al - Netflix gebaseerd platform. Het jonge bedrijf maakt (bijna) alle kookvideo’s zelf met een eigen productieteam. ,,Op deze manier houden wij de regie in handen en weten wij exact wat een kookvideo goed maakt.‘’

,,Met onze kookvideo’s krijg jij echt het gevoel dat je samen met de chefs aan het koken bent. Bij elk recept vind je een receptenboekje met daarbij een handig boodschappenlijstje, zodat je meteen aan de slag kunt. Met de Cheflix-website en app kun je snel naar recepten zoeken en leer je aan de hand van de kookvideo’s stap voor stap hoe je eenvoudig de lekkerste gerechten thuis kan koken.‘’

Cheflix is nu op zoek naar financierders. Mede-oprichter Thomas van Burg komt in de studio langs om onze kijkers en luisteraars lekker te maken voor dit smakelijke platform.

Lees verder onder de advertentie
Van links naar rechts Cheflix-oprichters Jeroen, Rudie en Thomas. Foto: Cheflix Van links naar rechts Cheflix-oprichters Jeroen, Rudie en Thomas. Foto: Cheflix
Van links naar rechts Cheflix-oprichters Jeroen, Rudie en Thomas. Foto: Cheflix

Lees ook: 16,9 miljoen groeigeld voor duurzame textielinnovator Byborre

Lees verder onder de advertentie