Aangeboden door Visa

Branded Content Groei

Goldie Estelle: luxueuze kleding met gouden randje

Een internationale doorbraak, dat is wat kledingontwerpster Goldie Estelle Gunther (33) met haar eigen label Goldie Estelle graag wil. De Amsterdamse heeft intussen een goedlopende webshop, een boetiek in Purmerend en een showroom in Diemen. Ook levert ze aan shop-in-shops. Haar passie: kleding maken voor de ‘bewust vrouwelijke vrouw die weet wat ze wil’. ,,Mijn hart ligt bij het ontwerpen. Ik moet mezelf af en toe echt afremmen.’’

Jeroen Kreule 12 april 2022

Goldie Estelle Visa

Foto: Ruud Voets.

Mede dankzij Visa dragen steeds meer vrouwen uit onder meer Duitsland en België het luxueuze kledingmerk met de kenmerkende goudkleurige details. ,,Buitenlandse klanten betalen graag met Visa. Het is betrouwbaar, makkelijk én veilig. Zowel voor hen als voor mij.’’

De liefde voor het ontwerpen van mooie kleding heeft Goldie niet van een vreemde: haar vader heeft als ontwerper verschillende producties voor meerdere grote merken gedaan. ,,Ik was een jaar of vijf toen hij me regelmatig mee nam naar zijn werk. Van kinds af aan was ik al gegrepen door de modewereld en alles wat daarbij komt kijken.’’

Op haar dertiende kreeg ze haar eerste baantje in de modebranche. Als jonge tiener leerde ze zo het hele productieproces van binnen en buiten kennen, af en toe mocht Goldie zelfs mee naar fabrieken in Azië, voor een kijkje achter de schermen. Ze voltooide vervolgens twee modeopleidingen in Amsterdam.

Visa ondersteunt ondernemers. Met betaalgemak en tips over digitale betalingen. Ook interesse in de mogelijkheden voor jou als ondernemer? Lees hier meer.

Boetiek als aanvulling

Op 23-jarige leeftijd richtte ze haar eigen label op: Goldie Estelle, naar haar twee voornamen. Haar eerste collectie verscheen in 2013 en was volgens eigen zeggen een bescheiden zomercollectie. Een jaar later startte ze de webshop, in 2019 opende ze de boetiek in Purmerend. ,,Veel vrouwen vinden het toch prettig om kleding te kunnen zien en voelen voordat ze het kopen. Bovendien kun je in een winkel kleding passen. Ik beschouw de winkel als een hele mooie aanvulling op de webshop.’’

Vrouwelijke silhouetten

Ze ziet het als haar missie om vrouwen er prachtig en elegant uit te laten zien. ,,Ik kijk graag naar vrouwelijke silhouetten en vind het belangrijk dat mijn kleding de vrouwelijke vorm en het vrouwelijke lichaam benadrukt. Goldie Estelle richt zich op de zelfverzekerde vrouw die zich goed verzorgt en zichzelf zo nu en dan wil verwennen.’’

Foto: Ruud Voets.

Complete outfit

Goldie doet het niet alleen: ze runt Goldie Estelle samen met haar man Salah Eddine. Hij is er al vanaf het allereerste begin bij betrokken. Hij is verantwoordelijk voor het financiële gedeelte en onderhoudt het contact met de productiekanalen. Op die manier kan zij zich focussen op het creatieve gedeelte van de onderneming. Ze ontwerpt alle kleding zelf: van blazer, blouse en rok tot legging, winterjas en pantalon. ,,Ik vind het leuk om het hele outfit van een vrouw samen te stellen. Het ontwerpen kost inderdaad veel tijd, maar ik zie dat helemaal niet als werk. Ik teken ook op mijn vrije dag en in het weekend. Tenminste, als er tijd is. Want mijn man en ik hebben ook nog een tweeling van bijna twee. Zij hebben ook liefde en aandacht nodig.’’

Shows in Parijs

De modeontwerpster laat zich vooral inspireren door high end fashions shows in Parijs, verder bezoekt ze regelmatig shows in onder meer Milaan en Londen. ,,Wat ik daar zie, vertaal ik vervolgens naar draagbaar en betaalbaar. Ik hecht echter wel aan kwaliteit en gebruik daarom altijd luxe stoffen.’’ In elke collectie komen goudkleurige details naar voren waarin ook het logo is verwerkt. De productie vindt al jarenlang plaats in Istanbul, sinds kort ook in Italië.

Voeling met klanten

Goldie werkt minimaal een dag per week in de winkel in Purmerend. Om voeling te houden met de klanten, om te horen waar behoefte aan is. Ze brengt de meeste werktijd echter door in Diemen, waar zich de showroom, het kantoor en de voorraad van de webshop bevinden. Deze showroom is met name bedoeld voor inkopers van boetieks die graag Goldie Estelle in het assortiment willen hebben.

Foto: Ruud Voets.

Betaalgemak

De eerste vijf jaar konden klanten alleen met Nederlandse bankpassen betalen, maar sinds 2018 is ze de samenwerking aangegaan met Visa en andere creditcarddiensten. ,,Ik zag een stijgende vraag naar kleding van Goldie Estelle van mensen uit landen om ons heen. Ze gaven aan dat ze graag met o.a. Visa wilden betalen, vooral vanwege het gemak en de veiligheid. Het was snel geregeld. Door betalen met o.a. Visa aan te bieden, werd de doelgroep ineens enorm vergroot.’’

Visa komt wekelijks met een overzicht van alle transacties via webshop én boetiek. ,,Fijn voor de boekhouding’’, zegt ze. Een groot gedeelte van de betalingen gebeurt met een creditcard.

Influencers

De 33-jarige ontwerpster steekt haar ambitie niet onder stoelen of banken: zo wil ze graag meer winkels openen in andere delen van het land. ,,De combinatie van webshop en winkel werkt gewoon heel goed.’’ Om nog meer naamsbekendheid te genereren, ook in het buitenland, wil ze meer gebruik maken van influencers. Het marketingbudget gaat omhoog, de eerste contacten met bekende personen die Goldie Estelle graag willen dragen, zijn gelegd. Goldie Estelle is klaar om internationaal door te breken.

Visa ondersteunt ondernemers. Met betaalgemak en tips over digitale betalingen. Ook interesse in de mogelijkheden voor jou als ondernemer? Lees hier meer.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws