Nieuws Groei

Jumbo legt HappySoaps in schappen van meer dan 170 filialen

Mooie ontwikkelingen rond HappySoaps. Het 100 procent plasticvrije verzorgingsmerk ligt sinds deze week met elf verschillende producten in meer dan 170 filialen van Jumbo. Het totale aantal verkooppunten van HappySoaps loopt daarmee richting de 2000 locaties binnen Nederland.

Van onze redactie 24 augustus 2022

Happysoaps jumbo schappen

De producten van HappySoaps zijn in steeds meer schappen te vinden.

De samenwerking met Jumbo past in de missie van HappySoaps om plasticvrije en natuurlijke verzorging toegankelijk te maken voor iedereen. Jumbo is na PLUS Supermarkten de tweede grote supermarkt die het merk groots aanbiedt. Hierdoor wordt een significante stap gezet om in 2025 minstens 50 miljoen plastic flessen per jaar te besparen. Vorig jaar wist HappySoaps een besparing van 5 miljoen flessen te realiseren.

Supermarkten zien noodzaak van plasticvrije verpakkingen

,,Wij worden er echt vrolijk van dat supermarkten ook de nut en noodzaak van plasticvrije verpakking steeds meer inzien”, zegt Marcel Koers als medeoprichter van HappySoaps. ,,Ze kunnen ook niet meer om de vraag van de consument heen. Zij kiezen steeds vaker voor een cosmeticamerk dat niet in plastic verpakt is en zelfs geen microplastics bevat. In de schappen van Jumbo komen drie Shampoo Bars, drie Body Wash Bars, twee Conditioner Bars, één Gezichtsreiniger Bar en twee accessoires te liggen.”

Marcel en Marco Koers, de gebroeders achter het succesvolle HappySoaps.

Lees ook: Ambitie HappySoaps: grootste plasticvrije merk van Europa worden

Koers vertelt dat HappySoaps voor supermarkten ook interessant is als het gaat om ruimtebesparing. ,,Eén meter van onze producten zou met ‘normale’ plastic flessen met gemak drie keer zoveel ruimte innemen. Ruimte die nu benut kan worden om andere producten aan te bieden. Met ons transport besparen we bovendien ook enorm veel CO2 uitstoot. Zeker als je je beseft dat de inhoud van een reguliere fles shampoo voor 80 procent uit water bestaat”, aldus Koers.

HappySoaps in twaalf landen beschikbaar maken

De succesvolle ondernemer, die HappySoaps samen met zijn broer Marco oprichtte, was recent te gast de radioshow De Ondernemer Live dat 30 augustus weer van start gaat. Hier sprak hij onder andere over de doelstelling om het merk in twaalf landen verkrijgbaar te maken. Prof. dr. Justin Jansen, hoogleraar Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit en één van de docenten van Het Groeicollege, was eveneens bij die radio-uitzending aanwezig. Welk advies hij voor Koers had om dat doel te bereiken, hoor je in deze uitzending of bekijk de video hieronder.

&t=104s

Het Groeicollege

Ontwikkel jouw leiderschap en vergroot de ontwikkeling van talent binnen je bedrijf

De online hoorcolleges van Het Groeicollege geven jou de kans een persoonlijk groeiplan op te stellen die je direct kunt toepassen binnen jouw bedrijf en bij jouw medewerkers, wanneer je werkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling en dat van je team. Leer hoe je als leidinggevende een cruciale rol speelt in de ontwikkeling van talent en op welke manieren je dat rendement op talent kunt vergroten.

Nieuwsgierig geworden? Volg vrijblijvend een gratis hoorcollege.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws