Podcast Boekencast De Ondernemer Leest

De Ondernemers Boekencast: nieuwe podcastserie over dé ondernemersboeken

In De Ondernemers Boekencast bespreken businesscoach Erno Hannink en Viisi Hypotheken-co-founder Tom van der Lubbe tweewekelijks dé boeken die ondernemers gelezen moeten hebben. In de eerste aflevering die ze voor De Ondernemer maken staat het boek Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen centraal van Tom Mom en Justin Janssen (lid van de Raad van Advies van De Ondernemer). Welke lessen jij als ondernemer ervan kunt leren? Luister hieronder naar de aflevering.

Van onze redactie 30 juni 2021

De belangrijkste leerpunten die Tom en Erno zelf leerden van dit boek? Die vind je hieronder:

  • Dat we hele mooie groeibedrijven hebben in Nederland en niet altijd naar Amerikaanse voorbeelden hoeven te zoeken.
  • Dat problemen zoals klantontevredenheid ook kansen zijn.
  • Dat een oplossing niet altijd ingewikkeld of technologisch hoeft te zijn
  • Dat het handig is om te experimenten in een klein deel van de markt zonder branding.
  • Gezond groeien gaat verder dan alleen maar in omzet of aantal medewerkers groeien.
  • Blijf je cultuur, kernwaarden en groeiverhaal herhalen als ondernemer.
  • Wees als ondernemer actief betrokken bij groeiplannen.

Over Tom van der Lubbe

Co-founder Viisi

Tom van der Lubbe is een van de oprichters van hypotheekadviseur Viisi, het eerste bedrijf in de financiële wereld dat met het Holacracy-model werkt. Daarbij zijn de rollen binnen een bedrijf verdeelt volgens verschillende cirkels, in plaats van top-down. Met zijn achtergrond als historicus weet Tom in de podcast een eigen visie toe te voegen.

Over Erno Hannink

Erno Hannink is de businesscoach die ondernemers helpt om hun doelen op tijd te realiseren. Dé onafhankelijke externe sparrings- en accountability partner voor de vernieuwing in je bedrijf

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

tracking pixel
Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details